Solid Power, една от компаниите, разработващи твърдотелни батерии за електромобили, обяви, че ще достави първите предсерийни батерии до края на годината, които BMW и Ford да започнат да тестват.
Дъг Кембъл, изпълнителен директор и съосновател на Solid Power, заяви, че компанията му подготвя пилотна продуктова линия, за да направи въпросните тестови батерии, като в същото време търси партньор за старт на серийно производство през 2026 г.
Един от перспективните партньори, казва той, е корейската SK Innovation, която изгражда съвместни заводи за производство с Ford в Тенеси и Кентъки.
“В дългосрочен план, ние не се стремим да сме производител на клетки”, казва Кембъл.
Той коментира още, че Solid Power има допълнителен капацитет да осигури и на други автомобилни производители тестови батерии, но отказа да навлезе в подробности.
Компанията, освен от BMW и Ford, набра инвестиции още от Hyundai и Samsung.
Кембъл е неясно, че работи в една изключително конкурентна среда, в която тестове на батерии с твърд електролит правят „големите момчета – групи като Toyota, Panasonic, Samsung, LG Energy Solution, Hyundai и CATL.”
Подобно на повече от тези компании, клетката на Solid Power разчита на твърд електролит на базата на сулфид, среда, през която литиеви йони протичат между положителни и отрицателни електроди по време на зареждане и разреждане.
Рискът от възпламеняване на клетките с твърд електролит е значително по-малка отколкото тези с течен електролит.
Кембъл казва, че клетките на Solid Power, които в момента използват богати на силиций аноди и никел-кобалт-манганови катоди, имат потенциала да задържат повече енергия - като по този начин осигуряват на електрически автомобили по-дълъг пробег - и струват по-малко от конвенционалните литиево-йонни батерии.
Друг много важен факт е, че Solid Power е проектирал своите твърдотелни клетки така, че да бъдат съвместими с настоящите литиево-йонни производствени процеси.
Ако тестовете на тези батерии минат успешно, BMW би могъл да представи тестови автомобил с твърдотелни батерии преди 2025 г.