Toyota: защо да минаваме само на ток, когато може да имаме и двете технологии

Акио Тойода, председателят на Toyota, вярва, че в двигателя с вътрешно горене има още много живот, но не само това, ДВГ ще има решаваща роля за намаляване на вредните СО2 емисии

Акио Тойода

, Toyota

Акио Тойода

Н а фона на все по-тревожните сигнали, че темпът на нарастване на продажбите на електромобили спада, което не дава сън на топ шефовете на индустрията в Европа, Toyota изглежда не е сбъркала в преценката си. Нещо повече, японският гигант продължава да държи на това, че двигателят с вътрешно горене е ключова технология за намаляване на вредните емисии, вярвате или не.

По време на изложението в Токио първенецът по продажби в света показа, че все още има много забавления, които могат да се извлекат от колите с ДВГ, показвайки коли като Toyota GR Yaris и Lexus LBX RR Morizo Concept. А има и други забавни модели с ДВГ на Toyota, които ентусиастите очакват с нетърпение да се появят в бъдеще.

Говорейки по време на пресконференцията в Токио, Акио Тойода първо излезе на сцената с надпис зад гърба си „Обикновен по-възрастен човек, който обича колите”, след което разкри, че Toyota разработва следващото поколение модели с ДВГ. Той отбеляза, че тези двигатели ще играят важна роля в постигането на въглероден неутралитет.

Все още има роля за двигателите като практично средство за постигане на въглероден неутралитет”, каза Тойода пред журналисти в края на миналата седмица. „Така че, оставете ни да усъвършенстваме тази технология.”

Електрическите автомобили [BEV] не са единственият начин за постигане на СО2 неутралитет,” казва Тойода в Токио. Не трябва ли всички да изпитваме ентусиазъм към автомобилите, когато поемаме предизвикателството? Може да си помислите: „Двигатели в днешно време?“ Може да звучи така, сякаш вървим срещу времето, но това не е вярно. Това е необходима стъпка към бъдещето.”

Подробности за следващото поколение двигатели с вътрешно горене на Toyota липсват, но Auto News пише, че използването на модерни ДВГ-та ще е ключов фокус за марката през 2024 г.

По време на своята реч, Тойода отбелязва, че приблизително 5,5 млн. човека работят в автомобилния сектор в Япония, казвайки, че той иска да защити работата на тези хора.

“Тези хора подкрепят Япония и имат уменията да направят утрешна Япония по-силна. Никога не трябва да губим тези хора,” казва Тойода. „До всички онези, които са правили двигатели досега, оставете ни да продължим да правим двигатели… Никога няма да оставя цялата работа, свършена от вас досега да се похаби.”

Toyota вероятно ще се стреми да намали вредните емисии от двигатели по различни начини, включително чрез по-висока компресия и технологии за по-богата на кислород горивна смес (lean burning), при която се намаляват емисиите NOx. Да не забравяме, че компанията работи и по ДВГ на водород.

Източник на статията: carscoops.com

Toyota ДВГ Акио Тойода