А ги мислехме за изчезнал вид: Toyota пусна горещата версия GR Yaris

GAZOO се намесва, за да стопли зимата с тази новина: горещ хечбек с 280 к.с., нова 8-степенна трансмисия със спортна смяна на предавките и задвижване на четирите колела

Toyota GR Yaris

Toyota

Г орещите хечбеци (от hot hatches) са изчезващ вид, от който не останаха много представители. Но Toyota ни изненада с дебюта на обновената Toyota GR Yaris, подобренията по която са такива, че обещават наистина страхотни моменти зад волана.

Toyota GR Yaris е дело на TOYOTA GAZOO Racing, като моделът дебютира през 2020 г. Обновеният модел, представен преди дни на изложението в Токио, следва концепцията „разработка, състезание, повреда, ремонт”. Това обяснява как са постигнати подобренията по модела: чрез използване на опита в моторния спорт, внедрен в автомобил за пътя.

Заедно по този автомобили са работили състезателните инженери на TOYOTA GAZOO, рали пилоти и специалисти от света на рали спорта, за да обогатят още повече характери на GR Yaris като драйвърски автомобил, такъв, при който изживяванията зад волана за поставени на първо място.

Toyota

Сред основните промени по модела са еволюция на 3-цилиндровия турбо двигател, който предлага по-висока мощност и въртящ момент, както и представянето на чисто нова 8-степенна GAZOO Racing Direct Automatic Transmission, проектирана за бърза смяна на предавките, типична за моторните спортове.

Специално подготвеното за GR Yaris шаси е допълнително подсилено, а самата конфигурация на кокпита и шофьорската позиция са така конфигурирани, че да се гарантира по-автентично спортно усещане. Окачването също е пренастроено, за да гарантира по-добър контрол.

Двигателят, 3-цилиндров, е с увеличена с 19 к.с. и 30 Нм мощност, като сега параметрите достигат 280 к.с. и 390 Нм. Налягането на горивната система е увеличено, буталата са олекотени, монтиран е нов всмукателен сензор за налягане.

Новият модел ще се предлага в изпълнение “Circuit”, което включва охлаждащ пакет. Той включва нов подрадиатор за подобряване на надеждността при шофиране на пълна газ, модификации на въздухозаборника и спрей за междинния охладител.

Toyota

Въвеждането на новата 8-степенна GAZOO Racing Direct Automatic Transmission е една от най-съществените промени по GR Yaris, предлагана като опция на 6-степенната „ръчка”. Акцентът е бил за постигане на възможно най-бързата скорост на понижаване на предавките.

На пътя GR Yaris се възползва и от два (преден и заден) диференциала Torsen с ограничено приплъзване.

Водачът има избор на три режима: Sport, Normal и Eco. От Toyota казват, че водачът наистина ще се почувства в ролята на Кале Рованпера, когато държи 1,6-литровия турбо мотор в оборотния режим от 4900 до 7200 об/мин.

Както и досега, оптималното сцепление се постига благодарение на електронно контролираното постоянно задвижване на четирите колела GR-FOUR. То е специално разработено за модела, като предлага три режима за настройка: Normal, Sport и Track.

Продажбите на новата GR Yaris в Европа ще стартират това лято.

Toyota Toyota GR Yaris хотхеч