В ъв време, в което Европа се говори дали животът на двигателя с вътрешно горене ще продължи отвъд поставената засега гранична 2035 г., в Япония се разиграват интересни процеси.
Агенция “Ройтерс” информира, че шефът на Toyota лобира пред японското правителство да гарантира, че поддържа хибридите толкова, колкото електрическите коли на батерии. Ако не го направи - губи подкрепата на автомобилната индустрия, каза висш депутат на среща на управляващата партия.
Лобирането от страна на Акио Тойода, президент на Toyota и председател на Японската асоциация на автомобилните производители (JAMA), идва в момент, когато гигантът е изправен пред засилен натиск от страна на “зелени” инвеститори, които настояват, че много бавно преминава към BEV. Нещо повече - от своя страна упражнява натиск към правителството за бавен преход към тях.
Акира Амари, бивш министър на индустрията и влиятелен член на Либерално-демократическата партия (LDP), поиска промени в годишната пътна карта на правителството за икономическа политика на среща на 3 юни. Той заяви, че разговарял с Тойода ден по-рано, според бележки и аудиозаписи от срещата, видяни и чути от “Ройтерс”.
Окончателната версия на документа включва препратка към "така наречените превозни средства с електрическо задвижване" и изглежда поставя хибридите наравно с електромобилите с нулеви емисии. Въпреки че еколозите казват, че има огромна разлика.
„Говорих с председателя Тойода вчера и той каза, че JAMA не може да одобри правителство, което отхвърля хибридите“, каза Амари на срещата за политиката на депутатите от LDP, според бележките и аудиото.
Използването на синтетично гориво, като например от водород, би направило хибридите автомобили със "100% чиста енергия" и политическият документ трябва да потвърди това изрично, добави Амари.
Той потвърди пред “Ройтерс”, че е поискал включването на думите „така наречените“, за да стане ясно, че електрическите превозни средства не са ограничени до акумулаторно-електрически превозни средства и включват хибриди.
Според политика производителите ще могат да разработват синтетични горива и двигатели с вътрешно горене с нулеви емисии. Такива горива могат да се използват и в самолети, които не могат да работят на батерии, каза той.
В изявление пред “Ройтерс” JAMA каза, че автомобилната индустрия полага всички усилия за постигане на целта си да стане въглеродно неутрална до 2050 г. Тъй като целта е въглеродна неутралност, е важно да се разширят възможностите и да не се ограничават до конкретни технологии, пише в документа.