Toyota с прост план от 3 стъпки за голяма печалба от електромобилите

Коджи Сато описва бъдещите е-коли на Toyota като трислойна торта, съставена от нова платформа, нова операционна система и нови софтуерни услуги

Пламен Георгиев,
Коджи Сато

, Toyota

Коджи Сато

К оджи Сато по документи управлява Toyota от няма и месец, но вече обяви стратегия от 3 стъпки, която „съществено ще подобри” продуктивността и печалбата от електромобили до края на десетилетието.

"Това ще е различна концепция от тази, която имахме до момента”, предаде Automotive News думите на Сато от края на миналата седмица. „Чрез нея ще постигнем съществено подобрение на продуктивността."

Сато, който пое официално ръководната длъжност на 1 април, обяви, че Toyota е в момента е на първата стъпка от стратегията за догонване на лидерите в областта на електрическата мобилност.

Втората фаза най-големият автомобилен производител ще влезе около 2026 г. Тогава ще бъде представена напълно новата EV платформа. По това време компанията вече ще е постигнала годишен капацитет за продажба на 1,5 млн. е-коли по света.

Третата фаза ще стартира с новата софтуерна система, която трябва да отключи нови потоци от парични приходи, бизнес модели и хипер ефикасни цикли на продуктово развитие.

Бъдещите електромобили на Toyota ще предлагат двойно по-голям пробег и ще изискват наполовина по-малко инвестиции и развойни ресурси. Подобрената продуктивност ще позволи на Toyota да снижи цените и да увеличи производството.

След като достигне обем от 1,5 млн. електромобила в края на 2025 г., Toyota ще гони годишен капацитет от 3,5 млн. в края на 2030 г., когато Етап 3 от стратегията се е развил на пълна степен.

Етап 1 вече ни е познат с платформата e-TNGA. И всички знаем, че този етап (към днешна дата) не е никак успешен. През 2022 г. най-големият автомобилен производител е продал около 25 000 електромобила от общо 10 млн.

Етап 2 ще включи операционната система Arene, разработена от подразделението Woven by Toyota.

Сато описва бъдещите електромобили на Toyota, тези от Етап 3, като трислойна торта: ново структурно шаси, средният пласт е Arene, а отгоре ще са софтуерните услуги.

Системата Arene ще е опростен интерфейс, позволяващ на компонентите на автомобила да „говорят” по между си. Тя се позволява също бърз и лесен софтуерен ъпдейт, който добавя стойност.

Софтуерните приложения трябва да отворят нови парични потоци и бизнес възможности.

Toyota Коджи Сато