А ко обмисляте покупка на употребяван автомобил, тук може да намерите някои доста важни факти. Класацията е направена от британското издания What Car?. Тя е основана на данни от почти 25 000 собственика на автомобили на възраст от 6 до 20 години. Те са дали информация дали тяхната кола е имала някакъв дефект през последните 24 месеца. Проблемите са били класифицирани в 14 групи: климатик, акумулатор/батерия, купе, спирачки, електроника на двигателя, изпускателна система, горивна система, скоростна кутия/съединител, инфотейнмънт/навигация, тапицерия, електроника (не свързана с двигателя), кормилно управление и окачване.
За всеки проблем се знае продължителността на престой в сервиз и цената на ремонта. Така е създаден този индекс за надеждност, който обхваща 248 модела от 32 марки. Най-нисък е резултатът на автомобилите, чиито ремонт е бил най-скъп и които са преседели най-дълго време в сервиза.
25. Hyundai Santa Fe (2013-2018), 68,7%
Най-честото оплакване е от скоростната кутия/съединителя (35% от дефектите), а също със спирачките, ауспусите и електрониката.
24. BMW X1 (2009 - 2015), 68,6%
Окачването е създало най-големи главоболия. Проблемите с двигателя също не са за пренебрегване при този модел.
23. Jaguar XE diesel (2015-2022), 68,5%
Тук няма ясно изразен проблем, но за сметка на това са много: акумулатор, спирачки, електроника, двигателя, скоростна кутия/съединител.
22. Volkswagen Passat diesel (2005-2015), 68,3
Макар 40% от собствениците на Passat да са обявили някакъв проблем, повечето от тях са били незначителни и евтини за ремонт. Основните проблемни зони са били акумулатор, купе, спирачки и електрически системи.
22. Nissan Qashqai diesel (2007-2013), 68,3%
Ако търсите надежден Qashqai от първо поколение, изберете бензинов модел, половината от дизеловите екземпляри на собствениците им са дали проблеми. Най-проблемни компоненти са спирачките, двигателя, горивната система и окачването.
20. Dacia Duster (2013-2018), 68,2%
Предишното поколение на Duster се оказва не толкова здраво, 45% от собствениците на такъв модел са докладвали проблем. Купето, спирачките, двигателят и електрическата система са най-проблемните зони.
19. Volkswagen Golf (2009-2013), 68,1%
Окачването е създавало най-големи главоболия на 40% от собствениците на по-стари Голф-ове.
18. Audi Q7 (2006-2015), 67,6%
Поддръжката на този автомобил не е евтина, нито един от проблемите не е бил ремонтиран безплатно.
17. Mercedes C Class diesel (2007-2014), 67,5%
17. Tesla Model S (2014-2022), 67,5%
15. Jaguar XF (2015-2022), 67,3%
14. Nissan Micra (2010-2016), 66,4%
13. Ford Fiesta (2002-2008), 65,5%
12. Nissan Qashqai petrol (2014-2021), 64,4%
11. Volkswagen Golf diesel (2003-2009), 61,7%
10. Ford Kuga (2008-2013), 61,6%
Първата Kuga e много по-проблемна от модела, който я заменя през 2013 г. Проблем е, че моделът е престоявал повече от седмица в сервиза.
10. Lexus RX (2003-2009), 61,6%
Отличната репутация за надеждни автомобили разваля този RX, при това с доста скъпи ремонти. Точно 57% от ремонтните дейности са стрували над 750 британски лири.
8. Nissan X-Trail (2014-2022), 58,2%
Доста проблеми, при това доста скъпи, 10% от ремонтите са стрували над 1500 лири.
7. Range Rover Evoque diesel (2011-2019), 56,2%
40% от собствениците съобщават за ядове, лошото е, че проблемите попадат във всичките 14 категории.
6. Land Rover Discovery Sport (2014-до днес), 55,4%
Собствениците на този момент трябва да имат дебели портфейли, защото за ремонт се плаща средно над 1500 лири.
5. Mercedes C-Class diesel (2014-2021), 54,9%
Дизеловите версии на предишното поколение са доста скъпи за ремонт, а и показват висока степен на подвластност на дефекти (445).
4. Citroën C3 (2010-2016), 53,0%
Проблемите на мъника не са много, но при 29% от тях колата е била обявена за „тотал щета”, а при 39% от случаите е преседявала повече от седмица в сервиза.
Peugeot 2008 (2014)
3. Peugeot 2008 (2013-2019), 50,6%
Изпускателна система и окачване са най-често цитираните проблеми при 2008.
Opel Astra 2010
2. Vauxhall Astra petrol (2009-2015), 50,5%
Бензиновите Astra са двойно по-подвластни на проблеми от дизеловите. Засегнати са от широк кръг проблеми, включително климатик, акумулатор, спирачки, електрически системи, изпускателна система, скоростна кутия/съединител и окачване.
1. Land Rover Discovery (2004-2017), 47,8%
И големият „победител”. Цели 46% от собствениците са изпитвали някакъв проблем, в това число акумулатор, спирачки, двигател, горивна система и окачване. Само 6% са ремонтирани безплатно, а основната част от ремонтите са били на стойност над 750 лири. Те са били и доста дълги, като 46% от ремонтираните коли са преседявали в сервиза над 2 седмици.