К ласациите за надеждност са изключително важен източник на информация за хората, които искат да направят информиран избор, преди да решат какъв употребяван (или нов) автомобил да купят.
Проблемът е, че често тези класации се правят на база различни показатели и начин на събиране на информация. Така например TUV прави своята на база няколко милиона технически прегледа в Германия. В САЩ пък класациите за надеждност се правят на база обратна връзка от собствениците. А пък британската застрахователна агенция Warrantywise прави своите изводи на база 131 000 удължени гаранции, като използва данните за цената и честотата на ремонтите през последната година, за да оцени различните марки.
Така челото на тази антикласация се оглавява от… Porsche. Германската марка по принцип е винаги в челото на класациите за надеждност на TUV, но в тази на британците Porsche постига едва 35 от 100 точки, като изпреварва дори познатите със своя чуплив характер Land Rover, Jaguar и Alfa Romeo.
Ако може да се приеме за някакво успокоение, то най-скъпият ремонт на модел на Porsche, обхващан от гаранцията на Warrantywise, е струвал £10 785 ($13 129). Макар това да е много висока сума, тя е повече от два пъти по-малка от най-скъпия ремонт на модел на Land Rover. Той възлиза на £23 890 ($29 083) за ремонт на електрическата система (само $600 по-малко от най-скъпия ремонт на Mercedes-Bеnz, класиран на седма позиция). Цялото окабеляване ли са му сменили? Но както и да е, третото място в антикласацията е за Jaguar с неговия най-скъп ремонт за £16 990 ($20 684).
На противоположния полюс, където са отличниците, се намират азиатските марки, които окупират първите пет места. Това за пореден път доказва, че по-непретенциозните като оборудване модели носят и по-малко главоболия (финансови), когато влязат в сервиза.