Тествахме бруталния BMW XM, разказахме за най-скъпите автомобили, Toyota обещава революция

Volkswagen обяви, че ще съкрати модели (Arteon е първи), за да печели повече; „АвтоВАЗ” взимат затворници да правят колите им; Ford ще прави по 250 000 електромобила в Европа

обзор на седмицата 18 юни

CarMarket.bg

BMW ХМ не може да се доближи и на йота до определението красив, но речникът ми е достатъчно богат, за да изредя една дузина прилагателни (внушителен, впечатляващ, поразителен, брутален и т.н., и т.н.) в негова полза, които го превръщат в жестока машина.

ХМ е колосално изявление за превъзходство. Тази кола буди полюсни мнения и изживявания, затова е супер впечатляваща. А с 23-цоловите й джанти може да съм направил още един коловоз по „Тракия”.

Направихме и една класация на най-скъпите 10 автомобила в света (които теоретично може да си купите през 2023 г.). Трябва да се има предвид, че тук става въпрос за приблизителни стартови цени, които се променят на база персонализация, данъци, мита и т.н. тя завършва с автомобила за малко под 10 млн. евро.

Пред седмицата Toyota организира уъркшоп с гръмкото „Let’s Change the Future of Cars”. Ето какво обеща: следващото поколение литиево-йонна батерия ще бъде лансирана през 2026 г. Тази батерия трябва да осигури до 1000 км пробег.

Другото обещание е твърдотелна батерия, която ще е готова за серийно производство през 2027 – 2028 г. Задвижван от такава батерия, бъдещи електромобили на Toyota биха имали пробег от 1200 км. И ще могат да се зареждат за 10 минути.

Британската Nyobolt показа електромобил, чиято батерия се зарежда за 6 минути! Уточняваме, че батерията е малка – 33 kWh, като за въпросните 6 минути тя зарежда ток за до 250 км пробег.

На електрическия фронт Ford обяви, че ще прави по 250 000 е-коли годишно в новия си завод в Германия. Инвестицията в него е $2 млрд., ще започнат с Explorer, а пълният капацитет трябва да бъде постигнат през 2026 г.

Най-големият автомобилен производител в Русия се е обърнал към управата на регионалните затвори с молба за помощ. Стотици хиляди работоспособни мъже са на фронта в Украйна, още толкова са напуснали Русия, за да не бъдат мобилизирани. Това създава сериозен проблем с работната ръка. Затова искат затворници да работят в заводите.

Volkswagen също има проблеми, трябва да увеличи печалбите си. Това ще вземе своите жертви, една от които бе спомената директно – Arteon. Но няма да е само той, говори се за модели с малки обеми продажби (остава да гадаем към момента), фокусът ще бъде поставен върху малък брой ключови модели, но с големи продажби.

От Volkswagen дойде новината, че от догодина Golf (включително и GTI) остава без механична скоростна кутия, причина за това е Евро 7.

Хората с бензин в кръвта в София ще могат да станат свидетели на първия авто-мото фест (ще се проведе от 23 юни до 25 юни) в парковото пространство до Терминал 2 на летище София. Заедно със „София мото фест” се провежда и Софийският фестивал на скоростта. В петъчния ден – 23 юни, от 13,00 до 15,00 ч. в рамките на изложението ще пристигнат суперколите от Премиум Рали София-Свети Влас.

Mercedes създаде концептуалния модел Vision One-Eleven. Дизайнът му напомня за друго класически прототипи – C111, с които Mercedes изучаваше бъдещето през 60-те и 70-те години на миналия век. Vision One-Eleven е визията на Mercedes за хиперавтомобил на бъдещето. Той ще е изцяло електрически, като тества нови батерии с цинлиндрични клетки и течно охлаждане.

обзор на седмицата седмицата