Най-скъпите 10 автомобила в света (които теоретично може да си купите през 2023 г.)

Трябва да се има предвид, че тук става въпрос за приблизителни стартови цени, които се променят на база персонализация, данъци, мита и т.н.

Bugatti Chiron Profilee

, Bugatti

На 1 февруари този автомобил бе продаден на търг на RM Sothebys за 9 792 500 евро. Така стана най-скъпият нов автомобил, продаван на търг.

Autoevolution се нае с доста тежката задача да направи списък с най-скъпите нови автомобили в продажба. Повечето от тях излизат на цената на холивудско имение. Имайте предвид, че цената в случая е доста условна стойност, защото зависи от редица фактори. Но все пак списъкът и работата на изданието са впечатляващи. Ето го и него.

#1: Bugatti Chiron Profilée – 9 792 500 евро

Bugatti Chiron е повече от впечатляващ автомобил, но единственият по рода си Profilée издига това до нови висоти. Той е дело на Atelier Molsheim, направен е по поръчка на клиент.

Profilée запазва доста от характера на Chiron Pur Sport, задвижването е познато. Но предавателните числа на трансмисията са с 15% по-къси. Ускорява се за 2,3 секунди до 100 км/ч, 200 стига за 5,5 секунди.

Има само един в света, затова не е изненада, че RM Sotheby го продаде за над $10 млн.

#2: Bugatti Centodieci – 9 000 000 евро

Технически погледнато, Centodieci не е на разположение за покупка, защото десетте бройки са продадени. Но цената му си заслужава, за да фигурира тук.

Бе създаден по повод 100-годишната на марката. Той отдава чест на емблематичния EB110, който пък бе създаден в чест на 110-годишнината от раждането на Еторе Бугати.

Лимитираната серия Centodieci бе от 10 бройки, всяка една от които оценена на 9 млн. евро.

#3: Pagani Huayra Codalunga – 7 000 000 евро

Родена от идеята на двама колекционери на Pagani през 2018 г., Codalunga е базирана на Huayra Coupe. Направена е от отдела Grand Complicazioni, специализиран в създаването на т. нар. one-off екземпляри. Но Codalunga е и изпълнена в серия от 5 бройки.

Задвижването идва от битуро Mercedes-AMG V12 от Huayra с 840 к.с. и 1100 Нм, тежи 1280 кг.

#4: Bugatti W16 Mistral – 5 000 000 евро

Представен през 2022 г., Mistral е определян като най-бързият роудстър в света. Серията е от 99 бройки. Базиран не на Chiron, а на Divo, моделът ще е последният, който ще бъде оборудван с могъщия W16. Предишният родустър на марката бе Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, който през 2013 г. се ускори до 408 км/ч. Тук целта е повече.

#5: Koenigsegg CC850 – 3 397 000 евро

С този модел се празнува 20-годишния юбилей на шведската марка, както и 50-годишнината на бащата на основателя Кристиан фон Кьонигсег. Ще бъдат произведени 70 бройки.

Автомобилът е базиран на Jesko, което ще рече, че разчита на 5,1-литров битурбо V8. Той развива 1185 к.с. с нормален бензин и 1385 к.с. с Е85.

#6: Aston Martin Valkyrie Spider – 2 926 000 евро

Това творение е истинско инженерно чудо, ще бъдат произведени само 85 бройки от него.

Подобно на купето и пистовата версия AMR Pro, моделът е съвместна разработка между Aston Martin и Red Bull Racing Advanced Technologies, а Ейдриан Нюи е магьосникът зад дизайна.

Задвижването е поверено на атмосферен 6,5-литров V12 от Cosworth, който се развърта до 10 100 об./мин.

#7: Gordon Murray Automotive T.50 – 2 762 000 евро

Друга легенда от Ф1, Гордън Мъри, е познат в света с McLaren F1 и Brabham BT46B, от който идва Т.50.

Подобно на Aston Martin Valkyrie, задвижването и тук идва от Cosworth, които са направили 4,0-литров атмосферен V12. Мощността му е 670 к.с., а двигателят се развърта до 11 000 об./мин.

На най-впечатляваща е аеродинамичната система, която използва 48-волтов мотор и монтирана отзад перка за повишаване на притискащата сила.

#8: Mercedes-AMG One – 2 530 000 евро

Най-уникалната характеристика на Mercedes-AMG One е хибридното му задвижване, базирано на същата технология, използвана от Mercedes-AMG Petronas Formula One.

В основата е турбо 1,6-литров V6, почти идентичен с този в болидите на Хамилтън и Ръсел. Допълва се от четири електромотора.

Комбинираната мощност на Mercedes-AMG One е 1063 к.с., от които 574 к.с. се падат на двигателя.

Ще бъдат направени 275 бройки. Моделът вече се окичи с приза „Най-бърз сериен автомобил” на „Нордшлайфе”.

#9: Hennessey Venom F5 Revolution – 2 512 000 евро

Venom F5 носи името на най-мощното торнадо по скалата Fujita. Във версия Revolution, от която ще бъдат направени 24 бройки, Venom F5 е пистово фокусиран хиперавтомобил. Тежи 1361 кг, най-евтиният Venom до момента

Задното крило генерира притискаща сила от 363 кг при 300 км/ч и над 635 кг при 400 км/ч.

Задвижването е поверено на битурбо 6,6-литров V8, генериращ 1842 к.с.)

#10: Lamborghini Countach LPI 800-4 – 2 455 000 евро

Моделът отдава чест на емблематичния Countach от 70- и 80-те години. Под капака на LPI 800-4 е монтиран двигателя от Sian FKP 37. Това значи 6,5-литров атмосферен V12 със 780 к.с., но и 48-волтов електромотор в 7-степенната автоматизирана механична трансмисия, добавящ 34 к.с. За разлика от меките хибриди, Countach LPI 800-4 използва суперкондензатор, а не литиево-йонна батерия, за пръв път такава технология се използва в сериен автомобил.

Моделът ускорява до 100 км/ч за 2,8 секунди, до 200 км/ч за 5,8 сек.

Планирани са само 112 бройки.

Източник на статията: autoevolution.com

суперавтомобили хиперавтомобили най-скъпи класация Топ 10