Autoevolution се нае с доста тежката задача да направи списък с най-скъпите нови автомобили в продажба. Повечето от тях излизат на цената на холивудско имение. Имайте предвид, че цената в случая е доста условна стойност, защото зависи от редица фактори. Но все пак списъкът и работата на изданието са впечатляващи. Ето го и него.
#1: Bugatti Chiron Profilée – 9 792 500 евро
Bugatti Chiron е повече от впечатляващ автомобил, но единственият по рода си Profilée издига това до нови висоти. Той е дело на Atelier Molsheim, направен е по поръчка на клиент.
Profilée запазва доста от характера на Chiron Pur Sport, задвижването е познато. Но предавателните числа на трансмисията са с 15% по-къси. Ускорява се за 2,3 секунди до 100 км/ч, 200 стига за 5,5 секунди.
Има само един в света, затова не е изненада, че RM Sotheby го продаде за над $10 млн.
#2: Bugatti Centodieci – 9 000 000 евро
Технически погледнато, Centodieci не е на разположение за покупка, защото десетте бройки са продадени. Но цената му си заслужава, за да фигурира тук.
Бе създаден по повод 100-годишната на марката. Той отдава чест на емблематичния EB110, който пък бе създаден в чест на 110-годишнината от раждането на Еторе Бугати.
Лимитираната серия Centodieci бе от 10 бройки, всяка една от които оценена на 9 млн. евро.
#3: Pagani Huayra Codalunga – 7 000 000 евро
Родена от идеята на двама колекционери на Pagani през 2018 г., Codalunga е базирана на Huayra Coupe. Направена е от отдела Grand Complicazioni, специализиран в създаването на т. нар. one-off екземпляри. Но Codalunga е и изпълнена в серия от 5 бройки.
Задвижването идва от битуро Mercedes-AMG V12 от Huayra с 840 к.с. и 1100 Нм, тежи 1280 кг.
#4: Bugatti W16 Mistral – 5 000 000 евро
Представен през 2022 г., Mistral е определян като най-бързият роудстър в света. Серията е от 99 бройки. Базиран не на Chiron, а на Divo, моделът ще е последният, който ще бъде оборудван с могъщия W16. Предишният родустър на марката бе Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, който през 2013 г. се ускори до 408 км/ч. Тук целта е повече.
#5: Koenigsegg CC850 – 3 397 000 евро
С този модел се празнува 20-годишния юбилей на шведската марка, както и 50-годишнината на бащата на основателя Кристиан фон Кьонигсег. Ще бъдат произведени 70 бройки.
Автомобилът е базиран на Jesko, което ще рече, че разчита на 5,1-литров битурбо V8. Той развива 1185 к.с. с нормален бензин и 1385 к.с. с Е85.
#6: Aston Martin Valkyrie Spider – 2 926 000 евро
Това творение е истинско инженерно чудо, ще бъдат произведени само 85 бройки от него.
Подобно на купето и пистовата версия AMR Pro, моделът е съвместна разработка между Aston Martin и Red Bull Racing Advanced Technologies, а Ейдриан Нюи е магьосникът зад дизайна.
Задвижването е поверено на атмосферен 6,5-литров V12 от Cosworth, който се развърта до 10 100 об./мин.
#7: Gordon Murray Automotive T.50 – 2 762 000 евро
Друга легенда от Ф1, Гордън Мъри, е познат в света с McLaren F1 и Brabham BT46B, от който идва Т.50.
Подобно на Aston Martin Valkyrie, задвижването и тук идва от Cosworth, които са направили 4,0-литров атмосферен V12. Мощността му е 670 к.с., а двигателят се развърта до 11 000 об./мин.
На най-впечатляваща е аеродинамичната система, която използва 48-волтов мотор и монтирана отзад перка за повишаване на притискащата сила.
#8: Mercedes-AMG One – 2 530 000 евро
Най-уникалната характеристика на Mercedes-AMG One е хибридното му задвижване, базирано на същата технология, използвана от Mercedes-AMG Petronas Formula One.
В основата е турбо 1,6-литров V6, почти идентичен с този в болидите на Хамилтън и Ръсел. Допълва се от четири електромотора.
Комбинираната мощност на Mercedes-AMG One е 1063 к.с., от които 574 к.с. се падат на двигателя.
Ще бъдат направени 275 бройки. Моделът вече се окичи с приза „Най-бърз сериен автомобил” на „Нордшлайфе”.
#9: Hennessey Venom F5 Revolution – 2 512 000 евро
Venom F5 носи името на най-мощното торнадо по скалата Fujita. Във версия Revolution, от която ще бъдат направени 24 бройки, Venom F5 е пистово фокусиран хиперавтомобил. Тежи 1361 кг, най-евтиният Venom до момента
Задното крило генерира притискаща сила от 363 кг при 300 км/ч и над 635 кг при 400 км/ч.
Задвижването е поверено на битурбо 6,6-литров V8, генериращ 1842 к.с.)
#10: Lamborghini Countach LPI 800-4 – 2 455 000 евро
Моделът отдава чест на емблематичния Countach от 70- и 80-те години. Под капака на LPI 800-4 е монтиран двигателя от Sian FKP 37. Това значи 6,5-литров атмосферен V12 със 780 к.с., но и 48-волтов електромотор в 7-степенната автоматизирана механична трансмисия, добавящ 34 к.с. За разлика от меките хибриди, Countach LPI 800-4 използва суперкондензатор, а не литиево-йонна батерия, за пръв път такава технология се използва в сериен автомобил.
Моделът ускорява до 100 км/ч за 2,8 секунди, до 200 км/ч за 5,8 сек.
Планирани са само 112 бройки.