П родажбите на електромобили на Toyota възлизат на около 1% от общите на месец, но това не пречи на японците да организират уъркшоп с гръмкото „Let’s Change the Future of Cars”.
Обещанията, които дадоха специалистите по време на тази работна среща, са още по-гръмки от самото й име. Няма да обобщаваме всичките действия и изказвания на Toyota по отношение на електромобилите. Това далеч не означава, че компанията не може и няма да въведе наистина иновативна технология, която да промени играта.
Ето какво казва Toyota: следващото поколение литиево-йонна батерия ще бъде лансирана през 2026 г. Тази батерия трябва да осигури до 1000 км пробег. За сравнение, версията на Tesla Model Y с удължен пробег изминава до 530 км по цикъла ЕРА. Но това сравнение е неточно, меко казано, защото предполага, че Tesla ще спре да се развива, а това няма да се случи.
Още по-интересно е, че Toyota обещава твърдотелна батерия, която ще е готова за серийно производство през 2027 – 2028 г. Но едва ли веднага ще влезе в масово производство, защото ще е скъпа.
Задвижван от такава батерия, бъдещи електромобили на Toyota биха имали пробег от 1200 км. И ще могат да се зареждат за 10 минути, казва Toyota! Проблемът е, че такива батерии ще са много скъпи и масовото навлизане на тази технология се очертава да е през новото десетилетие.
Обещанията от Toyota не спират с това. Компанията разработва нова EV платформа с цел намаляване на разходите. Още по-интересното е, че японците обещават и нова поточна линия, която ще замени изобретената от Хенри Форд преди повече от 100 години.
Наричат я "self-propelling" линия, при която автомобилите ще се предвижват сами между производствените станции на конвейра.
Ще бъдат използвани и Гига преси (по подобие на Tesla).
В края на десетилетието целта на Toyota е да произвежда по 3,5 млн. електромобила годишно. Напомняме, че през миналата марката продаде 10,5 млн. коли, така че тези 3,5 млн. представляват грубо 30% от капацитета.