Б ившият губернатор на Калифорния е фен на бруталните машини, каквато бе и фигурата му, когато превземаше Холивуд. В началото на 90-те години на миналия век Арнолд Шварценегер стана собственик на първия цивилен M998 Humvee (чак след това AM General установи, че машината има пазарен потенциал и разработи Hummer H1).
От време на време Арни може да бъде видян зад волана на пълноприводния камион Mercedes Unimog. В колекцията му изпъква още американският всъдеход Dodge M37, а най-впечатляващ е танкът M47 Patton. За супер автомобилите тук няма да става дума.
Но железният Арни има още една страст: екологията. Затова, например, дизелът в неговия Hummer отдавна е преработен за работа на растително масло.
А заместник на любимия му G-Klasse, който Шварценегер използва от много години, австрийската компания Kreisel Electric направи електрическа версия. В един екземпляр.
Фирмата на братята Крайсел се занимава със създаването на батерийни блокове, системи за домашно ел. захранване, а също и с преобразуване на различни автомобили в електромобили. Имат проект на тема Volkswagen e-Golf, чийто батерии дават по-голям пробег. Преобразували са също Skoda Yeti, BMW Серия 3 и Porsche Panamera, както и електрически микробус за холандката компания VDL.
Основата на униката за Шварценегер е базовият Mercedes-Benz G 350 d. Дизеловият двигател и автоматикът са премахнати, а електромоторите, заедно с понижаващия редуктор, са монтирани непосредствено пред раздатъчната кутия.
Електрическият агрегат е с мощност 490 к.с. и позволява ускорение до 100 км/ч за 5,6 секунди. Максималната му скорост е 183 км/ч. Сумарната мощност на батериите е 80 кВтч. Теглото им е цели 510 кг, като са разположени под пода на багажника. Твърди се, че „кубчето” може да измине 300 км с едно зареждане.
Шварценегер видя машината си в австрийския курорт Кицбюел, след което тя се отправя за Лос Анджелис.
Четете още:
Три турбини? Да, с толкова разполага звярът BMW X5 M50d (тест-драйв)
В Русия започва проект за разработване на летящ автомобил
Новото M5 ще конкурира супер автомобилите, а BMW остана без главен дизайнер