„София не диша”, болид от Ф1 идва в БГ, български успех във Ф4, чака ни нов скок на горивата

Темата на отминалата седмица бе очакваното ембарго за внос на руски петрол в ЕС, ефектът от който тепърва ще усетим, а Мика Зайкова коментира, че може да се стигне до цена от 5 лв. за литър бензин

колаж 8 май

CarMarket.bg

Н ищо добро не ни очаква с ембаргото на руския петрол, коментират експерти, според които, ако у нас спре да се внася руски петрол, цената на горивата ще скочат с поне 20%. Мика Зайкова пък отиде още по-далеч, когато вчера коментира, че очаква цената на бензина до достигне 5 лв., но политика няма да коментираме.

Затова първо с родните новини. В навечерието на първото GP на Маями трябва да започнем с успеха на Никола Цолов във Формула 4. Това той постигна миналата седмица в Портимао, когато спечели третото състезание за уикенда. В първите две нямаше късмет и не успяваше да направи добър старт от полпозишън, но за сметка на това записа три най-бързи обиколки в трите надпревари.

Темата Ф1 продължаваме с новината, че Дейвид Култард ще пристигне в България с болид на Red Bull. Събитието Red Bull Showrun ще се проведе на гребния канал в Пловдив. Екшънът ще започне на 25 юни от 18 ч. ВИП билетите са на цена 150 лева. Ще има зона и за правостоящи, където шоуто ще е безплатно.

И докато в Пловдив зрителите ще се наслаждават на мириса на изгоряла гума, в столичани са „наслаждават” на изгорелите газове. През седмицата заместник-кметът Дончо Барбалов изнесе данни за броя регистрирани леки автомобили в София. Той е 875 000. Повтаряме: регистрирани леки автомобили. Тук не влизат приходящите, леки- и тежкотоварни автомобили, мотопеди и всичко друго на 2 и 4 колела. Спокойно може да предположим, че говорим за доста над 1 000 000 превозни средства. Доста над.

Преминаваме на тема електромобили, която от години вече е водеща. Доклад на Групата за транспорт и околна среда (T&E) показва, че добивите на никел и литий ще стигнат за производството на батерии за 14 милиона електромобила в световен мащаб през 2023 г. И за 21 млн. през 2025 г.

В същото време аоциацията CharegUp Europe публикува свой доклад по темата, показващ състоянието на цялата зарядна екосистема в Европа. Изчисленията показват, че консумацията на електричество от е-колите в ЕС през 2021 г. е била около 6 TWh, докато през 2030 г. ще е около 108 TWh.

Темата електромобили ще е основна и по време на автомобилния салон в София от 3 до 12 юни. За момента у нас все още няма стимули, които да ускорят навлизането им на пазара. Страната ни е една от само петте държави в ЕС, в които няма допълнително подпомагане при закупуване на ново екологично превозно средство. Но и това предстои да се промени.

Арабските богаташи определено не се вълнуват нито от електромобили, нито от инфлация, нито от цените на бензина. За тях Brabus направи 15 бъгита за забавление в пясъчните дюни. Сложи им 4,5-литров V8 две с две турбини и 888 к.с. и им иска „само” 750 000 евро.

AMG пък показа уникална концепция, разработена с хип-хоп звездата will.i.am. Дуетът между Mercedes и Уилям Адамс направиха продукт, който изглежда като незаконен наследник на консумираната любов между SLS Gullwing и G-Class.

обзор на седмицата най-интересното през седмицата