10 електромобила, които отвяват Ferrari по всички параметри

Rimac C Two

, Vesti.bg

Rimac C_Two

Е нрико Галиера, главен търговски директор на Ferrari, коментира тази седмица, че настоящите батерии не са „достатъчно развити” за супер автомобил. Той заяви още, че поне до 2025 г. няма да се появи електромобил, достоен да носи емблемата Ferrari. Но явно г-н Галиера е пропуснал следващите 10 модела, които днес правят за смях всяко Ferrari.

Следващите 10 супер- и хипер автомобила имат повече мощност от V12 Ferrari 812 Superfast или хибрида Ferrari V8 SF90. Тези два модела генерират съответно 788 и 986 к.с. (719 и 802 Нм). Ще ги използваме за отправна точка.

 Drako GTE

Drako Motors

Drako GTE

Drako GTE

Drako GTE разчита на батерия с капацитет 90 kWh, захранваща четирите мотора във всяко колело. Те генерират колосалните 1200 к.с. и, внимание, 8795 Нм въртящ момент.

Rimac Concept Two

Това е второто творение на хърватина Мате Римац. То се появи през март 2018 г. на салона в Женева. По брошура пише: ускорение от 0 до 96 км/ч за 1,85 секунди! Подобно на Drako, Concept Two също разчита на четири електромотора в колелата. Общата им мощност е 1914 к.с., а въртящият момент е „само” 2298 Нм. Тези параметри са достатъчни за максимална скорост от 415 км/ч.

 Tesla Roadster

Tesla

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Вероятно Ferrari може да каже, че първите два модела са над милион евро, затова не са реална конкуренция. Проблемът е, че тази Tesla е само $200 000. Е, не можеш да си я купиш, защото още не е готова в сериен вариант. Нещо повече, появата му бе избутана назад за 2022 г. Но Илон Мъск обещава ненормални параметри: около 1000 км пробег и над 10 000 Нм въртящ момент!

 Nio EP9

Nio

Nio EP9

Nio EP9

Във всяко от колелата на EP9 е монтиран електромотор с мощност 335 к.с. Комбинираната им мощност е над 1 мегават, което се равнява на 1341 „кончета”. Регулируемото задно крило генерира притискаща сила като на болид от Ф1, а пробегът на китайчето е до 425 км. И да не забравим, през 2017 г. автомобилът завъртя обиколка на „Северната дъга” по-бързо от всеки друг сериен автомобил (бензинов или електрически) до онзи момент.

Toroidion 1 MW Supercar

За пръв път чухме за Toroidion през 2015 г., цяло десетилетие по-рано от предвидения план график за появата на първия електромобил от Ferrari. Финландската компания, основана през 2011 г., пусна в серийно производство модела си през 2019-а. Официалното име на модела е USSTA M1. Проблемно за научаване, но пък лесно се помни следният факт: ускорението от 0 до 402 км/ч (250 мили/ч) отнема едва 11 секунди!

 Pininfarina Battista

Pininfarina

Pininfarina Battista

Pininfarina Battista

Pininfarina представи своето творение на салона в Женева миналата година. То разчита на 1900 к.с. и 2298 Нм, като трябва да може да измине до 480 км с едно зареждане. Pininfarina определя своя модел като „най-мощният сериен автомобил, проектиран и произвеждан някога в Италия”. Но Ferrari явно няма да има отговор на това твърдение още пет години.

 Lotus Evija

Lotus

Lotus Evija

Lotus Evija

Представен през юли 2019 г., Lotus Evija влиза в серийно производство в средата на тази година. Капацитетът на батерията е едва 70 kWh, тя е разработена съвместно с Williams Advanced Engineering. Всеки от четирите електромотора в колелата генерира около 500 к.с., а комбинираният им въртящ момент е 1700 Нм.

 Aspark Owl

Aspark

Aspark Owl

Aspark Owl

Японската компания Aspark твърди, че е създала най-бързо ускоряващият електромобил в света. Owl ще се прави от Manifattura Automobili Torino. Owl ускорява от 0 до 96 км/ч за 1,69 секунди. Постига това чрез четири електромотора, генериращи 1985 к.с. и 1999 Нм въртящ момент.

 Genovation GXE

Genovation

Genovation GXE

Genovation GXE

Това на практика е Chevy Corvette, но с електрическо задвижване с мощност 800 к.с. Но и те са достатъчни, за да бие V12 Ferrari 812 Superfast. През декември 2019 г. моделът разви скорост от 341 км/ч. Пробегът е едва 280 км.

 Dendrobium D-1

Dendrobium

Dendrobium D-1

Dendrobium D-1

D-1 предизвика огромен интерес, която се появи в Льо Ман за 24-те часа през 2019 г. Остава да видим дали мощният 1800 к.с. (1999 Нм) модел ще влезе в надпреварата през 2021 г., когато до нея бъдат допуснати и изцяло електрически модели. Dendrobium планира да използва следващото поколение батерии с твърд електролит в следващата версия на D-1.

Електрическият Mustang Mach-E изненада и създателите си

Нови софтуерни неволи на VW удариха Golf

Ford пусна 7-местния си плъг-ин хибрид, но на цената на BMW X5

Източник на статията: Vesti.bg

супер автомобили електромобили