Н е минава и седмица без да се говори за предстоящата забрана на двигателя с вътрешно горене в новите автомобили от 2035 г. в ЕС.
Така бе и в изминаващата, но вече с нещо ново и доста значимо, особено ако планът бъде доведен докрай - окончателното гласуване за мярката, предвидено за 7 март и считано досега за формално, няма да го бъде. Е, в края на следващата няма да пишем в обзора, че ДВГ е окончателно зачеркнат от 1 януари 2035 г.
Защото няма да се случи, поне не още. Германският натиск да се приеме изключение за т.нар. е-горива (синтетични и био), които са с нулеви емисии, нещо повече - използват СО2, даде резултат. Страната влезе в съюз с Италия и други държави по въпроса, като бунтът принуждава Европейската комисия да започне нови преговори и проучвания за синтетиката в ДВГ.
Така гилотината се отлага и тепърва ще видим дали желаното изключение ще бъде дадено.
Оставаме на вълна ЕС с някои предложения за шофьорската книжка в рамките на съюза. Можете да ги видите по-долу, най-важното от тях е, че отнето право на управление в една страна ще важи за всичките. Ако се приеме, разбира се.
Сега не е така - ако те хванат с нарушение и ти отнемат “свидетелството” в България, примерно, можеш да си извадиш друго в Испания. В близко бъдеще това вече няма да е възможно.
Тествахме по най-разнообразни пътища, че и в планината - като за семейна почивка, Колата на 2022 г. в Европа Kia EV6. Имаше приятни изненади.
А друга приятна изненада, анонсирана още в предходната седмица, дойде от Honda в лицето на състезателния хибрид CR-V. Или както бе казано - „това е INDYCAR проект за „звяр” в „овча” кожа". Франкенщайн в най-добрия смисъл.
Верен на консервативния си подход Volkswagen показа леко обновения ID.3.
Tesla обяви Masterplan 3, но не беше това, което очаквахме - конкретни планове за модели не бяха обявени, а само глобални и общи. Като например и това, че компанията иска да намали наполовина производствените си разходи.
Следващият завод на Tesla ще е в Мексико и той може би ще е вторият по-големина след китайския. Това са все лоши новини за конкурентите на едно от "децата" на Илон Мъск.
А Mini започва да се произвежда в Германия - за първи път. Това ще става в завода на BMW в Лайпциг, като говорим за модела Countryman - както с ДВГ, така и електрически.