Д ве години и половина след пускането на пазара на Volkswagen ID.3, компанията представи нещо като фейслифт на модела, който постави началото на неговото ID. семейство електромобили.
Отвън изглежда, че промените са минимални, а и в интериора. Но Volkswagen казва, че ID.3 е получил цялостен ъпгрейд, включително най-новия софтуер с нови системи за комфорт и помощ.
Volkswagen ID.3 facelift
Отвън най-видимата промяна е по-агресивната предна броня с разширени отвори за въздушно охлаждане.
Други подобрения включват нови светлинни сигнатури за LED фаровете и групите задни светлини. Те също вече са осветени. Има нови лети джанти, черен покрив с матово-сребриста облицовка по ръбовете и нови цветове, включително преливащата се металикова боя Dark Olivine Green.
Предният капак на компактния електрически хечбек сега изглежда по-дълъг, защото черната лента под предното стъкло е премахната, като вдлъбнатините отстрани създават същото впечатление.
В интериора качеството на материалите е подобрено с меки, покрити с пяна повърхности.
Интериорът на ID.3 вече е напълно без животинска кожа, с много рециклирани материали вместо това. Например микрофибърният материал Artvelours Eco, използван за тапицериите на вратите и седалките, е направен от 71 процента рециклирани пластмасови отпадъци.
Както и преди, VW ID.3 разполага с два дисплея (5,3-инчов за водача и по-голям 12-инчов сензорен екран). Вторият отговаря за навигационната система, телефонните функции, развлеченията, асистиращи системи и настройки на автомобила.
Интелигентният планер за маршрути на електрически автомобили е актуализиран и подобрен. При по-дълги пътувания той планира спирки за зареждане, така че дестинацията да може да бъде достигната възможно най-бързо, използвайки текуща информация за трафика и прогнози в допълнение към нивото на зареждане на батерията.
Обновеният ID.3 е със същия задно монтиран електродвигател с мощност 201 к.с. и 310 Нм въртящ момент. Пакетите батерии от 58 кВч и 77 кВч остават налични със същите пробези.
По-големият позволява около 546 км между две зареждания в ID.3 Pro S, докато по-малкият - 426 км в ID.3 Pro. Volkswagen каза, че в бъдеще се планира по-малка батерия, без да дава повече подробности.
В DC станция за бързо зареждане батерията от 77 кВч на ID.3 Pro S може да се зарежда от 5 до 80 процента за 30 минути при скорост до 170 kW. Пакетът от 58 кВч в ID.3 Pro се нуждае от 35 минути, за да завърши същия цикъл на зареждане при 120 kW.
Volkswagen не казва кога ще започне да продава обновения ID.3. Очаква се това да стане във втората половина на годината.