Г ермания е поискала от Европейския съюз да предложи правила, позволяващи на автомобили с ДВГ, но използващи СО2-неутрални горива да може да се продават в Европа и след 2035 г., съобщава Automotive News. Това е датата, в която ЕС постигна споразумение за прекратяване продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене. Тази забрана ще влезе в сила в 27 държави-членки на Съюза.
Смисълът на тази забрана е да се ускори преходът към електрическа мобилност с цел борба с климатичните промени. Но Германия иска да се отвори вратичка в този закон за автомобили, захранвани от е-горива.
"Комисията трябва да излезе с предложение за начина на използването на е-горивата”, коментира Михаел Тойрер, държавен секретар по транспорта на Германия.
Според него Германия е убедена, че електромобилите са пътят напред, но иска подкрепа и за други технологии, които не отделят СО2.
Нуждаем се от водородната [горивни клетки] технология и е-горивата, особено в тежките автомобили, в автомобилния транспорт,” казва Тойрер.
Е-горивата, които може да се произвеждат чрез уловени емисии CO2 – с идеята, че това балансира отделените емисии CO2, когато горивото изгаря, затова в крайна сметка горивото е "CO2 неутрално" – се разработват, за да позволят на модифицирани версии на ДВГ да продължат да се използват.
Самата индустрия в Германия не е на едно мнение за бъдещето. VW Group обяви, че от 2033 г. ще произвежда само електромобили в Европа. От друга страна BMW предупреждава за опасността от забрана на конвенционалните автомобили.
Европейският комисар по транспорта Адина Вален казва, че мнозина в транспортния сектор споделят притесненията на Германия. "Смятам, че дискусията не е затворена, макар да бе гласувано.”