Седмицата: BMW показа М5 с V8, имаме първото robotaxi, а Audi ни изненада с най-мощния си сериен модел с ДВГ

Aston и Bentley пуснаха нови суперавтомобили, а от Mercedes стана ясно, че харчи повече за развитие на ДВГ, отколкото е било предварително планувано

седмицата 30 юни колаж

CarMarket.bg

И зминалата седмица изненадващо бе пребогата на дебюти, при това на много специални модели. Най-важният и най-обсъжданият от тях, естествено, бе появата на новото поколение BMW M5.

М5 продължава да залага на V8, но за пръв път в историята си той работи заедно с електромотор и батерия, т.е. това е първият плъг-ин хибриден V8. При това говорим за най-мощното BMW M5 в историята. Максималната системна мощност е 727 к.с. и 1000 Нм максимален въртящ момент!

Audi реши да не изостава и ни показа RS Q8, като по-впечатляваща е версията рerformance. Тук мощността е 640 к.с. и 850 Нм, което е достатъчно за ускорение до 100 км/ч за 3,6 секунди, докато максимална скорост е ограничена на 280 км/ч.

Audi изтъква, че това е най-мощният сериен двигател с вътрешно горене в история на Audi Sport GmbH и наред с промените по двигателя, RS Q8 performance има специално изработена изпускателна система, за да звучи още по-злобно.

А какво да кажем за Bentley! Марката изхвърли W12 и го замени с хибриден V8 в Continental GT Speed, превръщайки го в най-мощното Bentley в историята на марката. В дъното на горния факт е именно хибридната система, която генерира системна мощност от 782 к.с. и 1000 Нм, които ускоряват Continental GT Speed до 100 км/ч за 3,2 секунди. Максималната скорост е 335 км/ч.

Aston Martin пък избухна с Valiant, поръчан от... Фернандо Алонсо. Това е нова пистова играчка, но с разрешение да се движи и по пътищата. Това е Valiant, силно оптимизирана аеро версия на и без това прекрасния Valour coupe.

Оставайки верен на веруюто си, че големите двигатели са това, което искат хората, Aston залага с битурбо 5,2-литров V12 двигател със 745 к.с. и 753 Нм. Но най-важното: този агрегат е „вързан“ към специално направена за случая 6-степенна ръчна скоростта кутия, чийто скоростен лост си е като произведение на изкуството. Aston Martin ще направи само 38 броя Valiant, всеки един от които вече е продаден, стартовата цена е 2 млн. британски лири.

Volkswagen най-накрая свали камуфлажните фолиа от Golf R. изненади липсват, от компанията вече бяха разказали за техническите параметри на „горещия“ неговите 333 к.с..

Интересна новина дойде и от Mercedes-Benz, който даде да се разбере, че инвестира повече в двигатели с вътрешно горене от предварително плануваното, включително 14 млрд. евро тази година за пътническите си модели.

Никой обаче не бише подготвен за изненадата от Мате Римац. Докато всички чакахме Илон Мъск да покаже първото Robotaxi, хърватинът изпревари най-богатия човек в собствената му игра, показвайки пръв роботаксито Rimac Verne.

Двуместното роботакси е планирано да влезе в употреба през 2026 г. Автомобилът ще е част от услугата за автономен превоз, наречена Verne. Тя ще бъде лансирана в Загреб, след което ще последват градове в Германия и Великобритания.

В края на тази гореща седмица класацията на CAM (Център за автомобилно управление) даде да се разбере, че на китайските производители се падат рекордните 46% от световната иновативна мощ през текущата година.

От друга страна, германските автомобилни производители губят драстичен дял от иновативната си сила. През 2019 г. на тях се падат 45% от иновациите, докато сега техният дял е едва 23%.

А италианският премиер Джорда Мелони заяви: „Идеологическа глупост“ бе ЕС да забрани колите с ДВГ. И тук се чака развитие в идните години.

обзор на седмицата