Новият RS Q8 performance е най-мощният SUV на Audi с ДВГ

Моделът предлага по-мощен двигател, който му е помогнал да завърти рекордна обиколка за SUV на „Нюрбургринг“

Audi RS Q8 performance

, Audi

Audi RS Q8 performance

П риблизително девет месеца след представянето на фейслифта на Audi Q8 към гамата бяха добавени две топ версии на SUV-модела. Първата е RS Q8, докато нов за гамата е още по-мощният RS Q8 performance. Последният постави нов рекорд за сериен SUV на „Нордшлайфе“, завъртайки обиколка на легендарната писта за 7:36.698 мин.

И двете версии на RS Q8 се задвижват от 4,0-литров V8 с двоен турбокомпресор, който в случая на базовия модел е с мощност от 600 к.с. и 800 Нм (2200-4500 об/мин). Това е достатъчно, за да го изстреля до 100 км/ч за 3,8 секунди и до електронно ограничена максимална скорост от 250 км/ч.

Тези, които винаги търсят повече, би следвало да изберат RS Q8 рerformance. Тук мощността вече достига 640 к.с. и 850 Нм, което е достатъчно за ускорение до 100 км/ч за 3,6 секунди, докато максимална скорост е ограничена на 280 км/ч.

Audi изтъква, че това е най-мощният сериен двигател с вътрешно горене в история на Audi Sport GmbH и наред с промените по двигателя, RS Q8 performance има специално изработена изпускателна система, за да звучи още по-злобно.

Audi

Мощният V8 и при двата RS Q8 е комбиниран с 8-степенна трансмисия Tiptronic и система за постоянно задвижване на четирите колела. И двата модела имат механичен централен диференциал и адаптивно въздушно окачване, което може да регулира височината на возене с до 90 мм.

Големите SUV трябва да поддържат възможно най-водоравно положение на купето, затова Audi ги оборудва с електромеханична активна стабилизация при накланяне, за да се намалят страничните движения на каросерията. Тази система се състои от два малки електромотора, разположени между двете половини на стабилизатора. Двете половини са разединени, за да се намалят движенията на купето при движение по неравни пътища. Когато автомобилът завива, електромоторът завърта стабилизаторите в обратна посока един на друг, намалявайки накланянето. В допълнение, всички модели 2025 RS Q8 имат стандартно завиващи задни колела.

Audi

Audi е оборудвал стандартния модел с огромни 420 мм предни спирачни дискове с 10-бутални апарати и 370 мм дискове отзад. RS Q8 performance получава 440-милиметрови предни и 370-милиметрови задни дискове стандартно. Последният се предлага ексклузивно и с 23-инчови алуминиеви джанти, които са по-леки от стандартните 22-инчови.

Audi

На клиентите ще бъдат предложени три дизайнерски пакета RS в червено, сиво и синьо за интериора, всички включващи волан от Alcantara, микрофибър Dinamica през централната конзола и перфорирани спортни седалки.

Продажбите на двата нови модела стартират в Европа още този месец с цени, започващи от 141 900 евро за RS Q8 и 155 700 евро за RS Q8 рerformance.

Audi RS Q8 performance Audi RS Q8 Audi