Mercedes-Benz инвестира повече в двигатели с вътрешно горене от предварително плануваното, включително 14 млрд. евро тази година за пътническите си модели, казва изпълнителният директор на марката пред немското издание Wirtschaftswoche.
Премиум марката бе насочила инвестициите си в заводи и R&D, което да усъвършенства задвижващата система на хибридните автомобила, за да „останат дълбоко в следващото десетилетие“, коментира Ола Калениус.
Ръководената от него компания е похарчила също „много повече“, отколкото обикновено би направила за фейслифта на флагмана си S-Class, който трябва да излезе на пазара в средата на 2026 г.
Нашите двигатели винаги ще са на най-високото технологично ниво. В противен случай нашият бизнес с двигатели с вътрешно горене би спрял през 2027/28", добавя той.
Коментарите на Калениус идват, след като топ мениджърът каза на инвеститорите през февруари, че компанията ще продължи да вади модели с ДВГ на фона на по-ниското търсене на електромобили.
Mercedes отдавна бе заявил, че ще премине към 100% продажби на електромобили до 2030 г-, „където пазарните условия го позволяват“. Но по-рано тази година Калениус заяви, че очакванията вече са за 50% продажби на електрифицирани автомобили до края на десетилетието, като тук включи и хибридите, което е драстична корекция спрямо първоначално поставената цел.