Aston Martin Valiant e хардкор V12 чудовище с „ръчка“

Aston Martin извежда Valour на екстремни нива с повече аеро, повече мощност и по-ниско тегло

Aston Martin Valiant

Aston Martin

Aston Martin ни (нас като зрители, богатите като купувачи) зарадва с лансирането на нова пистова играчка, но с разрешение да се движи и по пътищата. Това е Valiant, силно оптимизирана аеро версия на и без това прекрасния Valour coupe.

Оставайки верен на веруюто си, че големите двигатели са това, което искат хората, Aston залага с битурбо 5,2-литров V12 двигател със 745 к.с. и 753 Нм. Но най-важното: този агрегат е „вързан“ към специално направена за случая 6-степенна ръчна скоростта кутия, чийто скоростен лост си е като произведение на изкуството.

Какво е Valiant за Aston Martin? Същото, каквото е GT3 RS за Porsche 911. Това е наточена, спортна версия на Valour, при която динамиката и пътното поведение са поставени пред комфорта.

Според компанията, идеята за създаването на тази машина е дошла от Фернандо Алонсо, който поискал подобна кола за себе си. За да е достойна тя за човек като двукратния шампион във Формула 1, Valiant е силно аеродинамично оптимизиран, предницата е преработена и е инкорпориран голям сплитер, фиксирано антикрило отзад и голям дифузьор. Формите на купето са променени, за да се оптимизира въздушният поток, а самите панели са изработени от карбон, естествено.

Aston Martin

Джантите, 21-инчови, са магнезиеви, покрити с аеродинамични капаци, също помагащи за оптимизация на въздушния поток. Те са вдъхновени от състезателния RHAM/1, с който Aston участва в Льо Ман в края на 70-те години. Под тези капаци са монтирани карбон-керамични спирачни дискове с диаметър 410 мм отпред и 360 мм отзад.

Под карбона промените дори са повече. Valiant използва 3D-принтирана задна подрама, титаниев централен корпус за трансмисията и спортна литиево-йонна батерия, които заедно свалят 23 кг от теглото.

Окачването от Valour е заменено с Multimatic Adaptive Spool Valve (ASV) амортисьори, за които Aston казват, че са "способни едновременно да контролират всеки амортисьор към една от 32 различни криви на твърдост за под 5 милисекунди“. Нещо, което може да се открие в Ford Mustang GTD, Ferrari Purosangue и модерните болиди от IndyCar.

Aston Martin

Както вече казахме, мощността на V12 двигателя е 745, с 30-ина повече от Valour, но въртящият момент от 753 Нм е останал непроменен, за да може специално направената 6-степенна ръчна кутия да се справя с него. Тя е монтирана напречно отзад за по-добро разпределение на мощността. Подобно на Valour, за разпределението на въртящия момент се грижи и механичен диференциал с ограничено приплъзване.

Aston Martin

Интериорът на Valiant го прави подходящ за писта, затова имаме полу-ролкейдж, комплект „корита“ Recaro Podium и 4-точкови предпазни колали. Карбонът и Алкантарата изобилстват, но акцентът си е този „гол“ скоростен лост на механичната скоростна кутия.

Aston Martin ще направи само 38 броя Valiant, всеки един от които вече е продаден. Цените варират спрямо опциите и желанията на клиентите, но средната е около 2 млн. паунда.

Пред публика Aston Martin Valiant ще дебютира за Фестивала на скоростта в Гудууд през юли.

Aston Martin Aston Martin Valiant