Роботаксито Rimac Verne е с две места, без волан и педали, чакаме го през 2026 г.

Мате Римац изпревари Илон Мъск, показвайки първото роботакси

Rimac Verne роботакси

Rimac

П реди месеци Илон Мъск каза, че се отказва от евтина Tesla за $25 000, за да насочи ресурсите си към роботакси, което, смята той, ще донесе много повече печалба на Tesla. Чакаме го съвсем скоро да бъде показано, но хърватинът Мате Римец, който оглавява и Bugatti, би Мъск в собствената му игра, показа пръв роботаксито Rimac Verne.

Двуместното роботакси е планирано да влезе в употреба през 2026 г. Автомобилът ще е част от услугата за автономен превоз, наречена Verne. Тя ще бъде лансирана в Загреб, след което ще последват градове в Германия и Великобритания.

Роботаксито ще използва платформата Drive на Mobileye и набор от сензори, за да се постигне Ниво 4 на автономно шофиране. Платформата е същата, която Volkswagen Group използва за автономния ID Buzz, който също е планиран да стартира като услуга през 2026 г.

Verne носи името на френския фантаст Жул Верн, чието име стои под произведения като „20 000 левги под водата“ и „Пътуване до центъра на Земята“.

Rimac

Двувратият модел е избран, след като компанията видяла проучване, според което 9 от 10 пътувания с такси са от един или двама човека.

Това решение е позволило на компанията да „създаде интериорно пространство без аналог в компактен автомобил“, казва главният дизайнер на Rimac Адриано Мудри. Нещо повече, пространството в областта на краката на роботаксито е по-голямо от това в Rolls-Royce, казват от компанията.

Автомобилът няма повечето от характеристиките, с които сме свикнали да свързваме модерните автомобили. Най-осезаема е липсата на волан и педали! Но пък има 43-инчов дисплей, на който ще се гледат източници на забавления и информация за пътуването.

Rimac

Тачпад позволява взаимодействие с автомобилната система, например за смяна на температурата в купето на роботаксито. Автомобилът ще бъде лансиран успоредно с приложение, което позволява на ползвателите да прехвърлят предпочитаните от тях настройки от кола на кола. Това значи, че с това приложение може да се регулират осветление, температура, дори това как колата мирише, т.е. миризмата на ароматизатора.

Колите ще се връщат сами до „кораба-майка“ във всеки град за презареждане, почистване и редовни инспекции.

Mobileye Drive комбинира лидер, радар и камери, за да бъде локализиран автомобилът. Подробна конфигурация не бе споделена, но ID Buzz, използващ същата система, разчита на два високопроизводителни компютъра и 13 камери, девет лидара и пет радара.

От Verne споделиха, че вече имат подписани споразумения с 11 града в ЕС, Великобритания и Близкия изток, като преговарят с още 30 града в света.

Източник на статията: autonews.com

Rimac Verne роботакси Мате Римац