Риши Сунак се съмнява, че Великобритания ще може да забрани ДВГ през 2030 г.

Правителството е твърдо решено, но намекна, че политически игри „нечестно влияят на обществото” и може да попречат взетото решение за забрана на продажбата на нови коли с ДВГ през 2030 г. да се изпълни

Риши Сунак

, Getty

Риши Сунак (по средата)

Р ешението да се въведе забрана за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили през 2030 г. бе подложено на съмнение от страна на министър-председателя Риши Сунак.

Консерваторите не потвърдиха дали планът за забраната ще продължи по план, тъй като се появиха слухове, че новите климатични закони, които „несправедливо засягат обществеността“, ще бъдат смекчени.

Сунак каза, че Великобритания „ще прогресира към СО2 неутралност”, но „в пропорционален и прагматичен начин”, който „не създава ненужно повече проблеми и разходи в живота на хората”.

Отговаряйки на министри, главно от новата група в дясното крило, Tory MPs, които призовават за преосмисляне на някои залени политики, министър-председателят казва: „Застъпвам се за британския народ, защото също така съм наясно, че живеем във време, в което инфлацията е висока. Това оказва влияние върху сметките на домакинствата и семействата. Не искам да добавям това, искам да го направя по-лесен.

Забраната за продажба във Великобритания касае бензиновите и дизеловите автомобили, т.е. от 2030 г. в страната ще могат да се продават само дизелови хибриди и изцяло електрически модели, като през 2035 г. ще могат да се продават само електромобили, както и в целия ЕС.

След коментарите, които сякаш отварят вратата за промяна на политиката, говорителят на Сунак за коментар на въпроса: ще влезе ли забраната за продажба през 2030 г. в сила.

Той казва пред The Telegraph: “Това остава наш ангажимент. Както чухте от министър председателя, искаме да сме сигурни, че този подход ще е пропорционален и прагматичен и не нанася несправедливо влияние върху обществото… Но очевидно 2030 г. остава наш ангажимент.”

От общото правило ще важи „изключението Aston Martin”, от което ще се възползват екзотичните марки, които ще получат повече време да преминат към изцяло електрическо задвижване. Става въпрос за производители, които продават под 1000 автомобила годишно.

Източник на статията: autocar.co.uk

Риши Сунак Великобритания забрана на ДВГ