Няма прошка, ЕС не отстъпва от митото от 10% за EV от Острова

Британският министър председател моли немския си колега да помощ пред Европейската комисия за отлагане на мярката

Nissan Qashqai 11 million

, Newspress

Заводът на Nissan в Съндерланд е един от най-големите на Острова и в Европа

К аквото си надробиш, това ще сърбаш. А помним колко бяха щастливи британците, когато решиха да напуснат Европейския съюз. Сега се молят за отстрочка, но тя едва ли ще им бъде дадена. Дори Риши Сунак търси подкрепата на Олаф Шолц за лобиране пред ЕК за отлагане на 10-процентното мито за електрическите автомобили, идващи от Великобритания.

Част от договорката между ЕС и UK засягаше произведените на Острова електромобили, които от 2024 г. ще бъдат облагани с 10% мито при влизане в рамките на ЕС. От това мито ще бъдат освободени само е-колите, 45% от компонентите за които са с произход ЕС или UK.

Европейската комисия иска това правило да се въведе по план, т.е. от 2024 г., а на не както Великобритания моли – от 2027 г.

Налагането на тези 10% мито за електромобилите, пресичащи Ламанша може да струва на индустрията 4,3 млрд. евро и да даде трасък на конкуренцията от Китай, пресмята асоциацията АСЕА.

Квотата за родно производство в електромобилите има за цел е да подпомогнат производството на батерии в ЕС.

Световните разходи за заводи за батерии и свързани с тях производствени мощности почти се удвоиха през 2022 г. до $45,4 млрд., но делът на Европа спадна до 2%. Огромно отстъпление на фона на 41% от инвестициите за нови заводи година по-рано.

мито Великобритания Брекзит