Renault ZOE E-Sport тежи само 1400 кг, включително батерията, благодарение на дизайна на неговото шаси и използваните материали. Подобно на едноместния болид във Формула Е на Renault e.dams, купето на ZOE E-Sport е изработено от карбон.
Автомобилът е изключително аеродинамично и ефикасно, благодарение на спойлер, позициониран под предната броня, равен под, вдъхновен от Formula E дифузьор и голям спойлер над вратата на багажника, в който е вградена стоп светлина.
Шасито е конструирано от тръбен стоманен ролкейдж с предпазни панели от Kevlar. То отговаря на стандартите за безопасност на FIA, което означава, че ZOE E-Sport може да се пилотира на писта.
В интериора виждаме две „корита” RECARO, снабдени със състезателни предпазни колани. Правоъгълният волан дава на водачите по-широко зрително поле, като това, на което се радват пилотите на Renault във Formula E. Подобно на Formula E, водачът може да регулира настройките на задвижващия агрегат и да контролира консумацията на енергия. Панелът на арматурното табло има три зони, които позволяват управление на скоростната кутия, режима на задвижване (четири възможности) и разпределението на спирачното усилие.
Моторът на Renault ZOE E-Sport е вдъхновен от технологии, разработени от инженерите на Renault Sport Racing и Renault e.dams. Автомобилът е снабден с два мотора, които общо генерират 340kW, почти 460 к.с. За сравнение, според правилата на FIA, максималната мощност на едноместните болиди във Formula E е 270 к.с. Джобната ракета спринтира до 100 км/ч за впечатляващите 3,5 секунди.
Разгледайте салона в Женева с близо 100 снимки
Двата мотора са идентични, като единият е монтиран отпред, а другият отзад. И, подобно на Formula Е, те разчитат на магнитна технология с голям капацитет, която оптимизира енергийната ефикасност. За да използва цялата тази мощ, батерията на ZOE E-Sport е с капацитет 40kWh.
Електронните настройки предлагат четири режима на задвижване, които адаптират автомобила според желанията на водача, в зависимост от това дали иска динамика или по-дълъг пробег. Те могат да се настроят и според различните видове писти и стилове на управление, като се регулира подаването на мощност между двата мотора, за да се постави по-силно ударение върху предно или задно задвижване.
Конструирано от TORK Engineering, тръбното стоманено шаси произхожда от спортните автомобили на Renault Sport, участващи в планински изкачвания и надпревари на лед. Моделът се характеризира със снижен пътен просвет, широки следи и задвижване на четирите колела, за да гарантира максимална стабилност в завои. За това се грижат и 20-цоловите джанти, обути с гуми с размер R20-245/35, което е необичайна гледка на състезателната писта.
Регулируемите на четири нива амортисьори ÖHLINS са друг вторичен продукт от моторния спорт. Те могат да се настройват, за да отговарят на различните видове писти и стилове на шофиране. Подобни са амортисьорите на Renault Megane R.S. 275 Trophy-R.
Още новини от Женева:
Китайци показаха хибриден супер автомобил с 6 мотора и турбина
EF7 Vision Gran Turismo е пистовата играчка на Емерсон Фитипалди