EF7 Vision Gran Turismo е пистовата играчка на Емерсон Фитипалди

Пламен Георгиев,

С алонът в Женева е един от трите големи в Европа, но без съмнения най-хубавият. Той е най-малкият, но тук, на неутрална земя, е раят на спортните автомобили, тунинг и дизайн ателиетата. Тук производителите представят визията си за бъдещето. Този конкретно не може да се каже, че предлага нещо, без което индустрията не може, но определено е пир за сетивата.

С карбонов монокок, мощен V8 двигател и кокпит, изпълнен по правилата на ФИА, EF7 е готов за пистата.

Разгледайте част от звездите на Автомобилен салон Женева’17

След дълга подгряваща кампания, вчера Емерсон Фитипалди, двукратен шампион във Ф1 (1972 и 1974) и двукратен победител в „500 мили на Индианаполис”, дръпна покривалото от това уникално творение на Pininfarina. EF7 Vision Gran Turismo е идеята на Фитипалди за карбонова пистарка. Дизайнът е италиански, а инженерната помощ е дошла от страна на HWA AG, които правят автомобилите на Mercedes за DTM.

Предлагаме ви още една разходка из залите на „Палекспо”

Поразяващият дизайн на EF7 се откроява с аеродинамичните си елементи, включително огромно задно крило, огромни въздухозаборници в предния капак и два такива зад всяка врата.

Не по-малко впечатляващ е фактът, че карбоновият автомобил тежи само 1000 кг. Автомобилът може да се ползва само на писта. Фитипалди ще бъде защитен от ролкейдж и 6-токови предпазни колани.. Стъклата са изработени от поликарбонат, за да се пести тегло. Камера е заменила огледалото за обратно виждане.

Седалките са фиксирани, но воланът и педалите са подвижни, за да може пилотът да намери перфектната позиция за себе си. Абсолтно в духа на състезателните автомобили.

Задвижването на това красиво произведение се осигурява от атмосферен 4,8-литров V8 двигател, разработен от HWA AG. Той генерира 600 к.с. при 9000 об/мин. Въртящият му момент е 510 Нм. Секвенциалната 6-степенна трансмисия е вградена в шасито, способ, който също допринася за понижаване на теглото. Механичен диференциал с ограничено приплъзване насочва мощността към замята. Автомобилът разчита на състезателно окачване (напълно независимо) и спирачки.

Желаещите да закупят EF7 Vision Gran Turismo ще могат да персонализират автомобила си според собствените си желания. А при издаването му ще поучат пистово обучение от Емерсон Фитипалди, който има 14 победи във Формула 1. Автомобилът ще може да се „покара” и от всеки фен, решил да се позабавлява с Gran Turismo Sport на PlayStation 4.

Още новини от Женева:

Конкурентът на Panamera идва като хибридния AMG GT Concept

Изглежда плашещо, изглежда като новия „Батмобил”

Бъдещето е тук, „Еърбъс” показа първата кола-дрон

Източник на статията: Vesti.bg

Женева 2017 Pininfarina EF7 Vision Gran Turismo Емерсон Фитипалди