Volkswagen разбуни духовете на салона в Париж с прототип на електромобил, който ще има пробег между 400 и 600 км. През една зала Renault представи ZOE и каза: „Ние предлагаме 400 км автономен пробег тук и сега“.
Оборудван с новата батерия Z.E. 40, сега Renault ZOE предлага рекорден пробег от 400 км според цикъла NEDC, което е два пъти повече от пробега, който предлагаше оригиналният модел при дебюта си.
Пробегът в реални пътни условия е 300 км при шофиране в градска и извън градска среда.
Скоростта на зареждане на батерията Z.E. 40 е идентична с тази на стандартната батерия, следователно „доливането догоре“ не отнема много време. Например, само 30 минути средно са необходими, за да се зареди батерията за изминаване на допълнителни 80 км, когато тя бъде включена към една от многото обществени зарядни станции в Европа). ZOE продължава да е оборудван с функцията Quick Charge, за да се възползва в пълна степен от максималния капацитет на станциите за бързо зареждане, разположени по продължение на магистралните коридори.
Новата батерия Z.E. 40 на ZOE предлага 41kWh полезна енергия, което се равнява на почти двойно повече от възможността за съхранение на енергия на стандартната батерия на ZOE (22kWh полезна енергия).
Разработена в тясно сътрудничество с LG Chem, батерията използва литиево-йонна технология с висока плътност.
Инженерите на Renault и LG са успели да увеличат капацитета, без да направят батерията по-голяма или много по-тежка. Тя е била оптимизирана чрез работа по химическия състав на клетките, за да се увеличи тяхната енергийна плътност, а не да се добавят допълнителни модули, техника, която се използва най-често.
Четете още:
Renault ще премахне дизелите от повечето си европейски модели