Renault със загадъчно изявление за бъдещето си в Русия

Приходите на компанията за първите три месеца на тази година са намалели минимално на фона на значителния спад в продажбите

,
Renault plant Russia

, Renault

Заводът на Renault в Русия.

Р азговорите за бъдещето на бизнеса на Renault в Русия “продължават и бележат прогрес”, заяви говорител на френския производител, цитиран от Autonews.

Компанията има завод край Москва, който не работи от месец март насам заради липсата на части и компоненти, следствие на кризата с чиповете и санкциите на ЕС.

Renault е чуждестранната марка с най-висок дял на руския пазар, а отделно от това притежава 70 процента от АвтоВАЗ, предприятията на който работят затруднено и бълват далеч по-малко от обичайната продукция.

В края на март Autonews написа, че Renault преговаря с местна компания за прехвърляне на собствеността си в производителя на Лада. По този начин ще избегне съдебни дела и разправии с руските власти. Ако това се случи, много вероятно е заводът за сглобяване на модели на Renault и Nissan също да бъде продаден.

Изтегляне от Русия ще струва на компанията около 2 милиарда евро, сочат анализи, цитирани от “Ройтерс”.

Войната се отразява на продажбите и приходите на Renault за първите три месеца на тази година. Според анализатори обаче, щетите са много по-малко от очакваното, пише "Ройтерс".

Постъпленията възлизат на 9,7 милиарда евро, или 2,7 на сто по-малко от същия период на миналата година. След преизчисляване спадът остава едва 0,7 на сто.

Без дейността на АвтоВАЗ и Renault Русия приходите на групата са били 8,9 милиарда евро, или 1,1 на сто по-малко от 2021 г.

Продадените автомобили са 552 000, или с цели 17,1 на сто "надолу" спрямо м.г. Същевременно поръчките за Европа през март са достигнали 15-годишен връх. С 13 процента са нараснали сделките с електромобили. И са били 36 на сто от всички продажби.

Renault потвърди и оповестената преди месец прогноза за 2022 г., според която групата най-вероятно ще изтъргува с 300 000 автомобила по-малко спрямо предходната година.

Всичко това обаче не се отразява на вече заявените планове за отделяне на бизнеса с електромобили - така, както го сториха вече други производители.

Много вероятно е това да стане догодина, като за целта да се използва публично предлагане на акции (IPO). Това потвъждава финансовият директор Тиери Пиерон, цитиран от “Ройтерс”.

Това добавя, че “всички възможности са на масата”. Чака се становището на партньора Nissan. Разглежда се и възможността за продажба на част от дела на Renault в японския бранд, така ще се осигурят средства за EV бъдещето, а същевременно ще се тушира напрежението, което цари в алианса, пише Autonews.

Renault Horse продажби България приходи Русия завод АвтоВАЗ Лада Веста Крос отделяне на бизнеса с EV IPO