Ф ренският президент Еманюел Макрон заяви, че решението за това дали Renault да остане в Русия или да се изтегли от страната, е само на автомобилната компания, информира “Ройтерс”.
Той отговори на репортерски въпрос по темата след срещата на Г7 и НАТО в Брюксел. Френската държава е акционер в Renault с 15 процента, като наскоро се появиха информации в медии в Париж, че Макрон е посъветвал бизнеса да не бърза с решение за инвестициите си, да изчака.
Президентът определи ситуацията като “репутационен риск” за фирмите, предвид войната, последствията от нея и т.н. Много зависи и от това доколко даден бизнес е засегнат от санкциите, добави Макрон.
В същото време босът на Renault Лука де Мео говори пред служители и определи положението като “много сложно”. Той каза, че първи приоритет са работниците.
Renault спря работа в завода си в Москва само два дни, след като я поднови. Като резултат от това се коригира прогнозата за финансовите резултати и продажбите за цялата година. Компанията се готви да изплати компенсация в размер на 2 млрд. евро, пише “Ройтерс”.
Министерството на промишлеността и търговията на Русия заяви, че решение за завода на Renault край Москва ще бъде взето до края на другата седмица. Там се правят моделите Duster, Kaptur, Arkana и Nissan Terrano.
Френският гигант е сред повече от 400 компании, които замразиха бизнеса си в Русия заради санкциите.
А притежаваният от Renault местен производител АвтоВАЗ заяви, че ще произвежда нови модели Лада “с по-малка зависимост от вносни компоненти” и че ще направи всичко възможно да възстанови веригите за доставки, предаде Ройтерс.
Общият брой на служителите на АвтоВАЗ е 40 800, като компанията възнамерява да не прави съкращения. И да изпълни всичките си ангажименти, включително договорите за износ.
"В момента тече активна работа за замяна на някои ключови вносни компоненти с алтернативни решения", посочи АвтоВАЗ в позиция.
Подготвят се някои “специални версии” на модели Лада още в следващите месеци.
АвтоВАЗ частично спря от понеделник производството в заводите си в Толиати и Ижовск заради недостиг на електроника, като беше принудена да изтегли напред летните отпуски, за да натрупа повече складови резерви.