П азарът на нови автомобили в Европа продължава да върви надолу, личи от данните за март на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA), цитирани от БТА.
Новите регистрации на Стария континент са намалели с 20,5 на сто миналия месец - до 844 187 продадени коли, в сравнение със същия период на м.г.
Общо за първото тримесечие понижението достига 12,3 процента (2,25 млн. автомобили).
Лошото е, че тенденцията върви надолу, през февруари спадът бе с близо 7 на сто. Така бе поставен нов негативен рекорд от 1990 г. - оттогава се прави статистика.
Точно обратната тенденция се наблюдава в България - през март е отчетено покачване на сделките с 25,2 на сто, а за първото тримесечие - с 19,5%.
Месец за месец от началото на годината продажбите в страната ни вървят възходящо, съответно с 15, 17 и 25 процента.
А за Европа продължават сътресенията по веригите за доставки, задълбочени от руската инвазия в Украйна. В резултат на това повечето страни от еврозоната отчитат двуцифрен спад за миналия месец, включително четирите ключови пазара: Испания (-30,2 на сто), Италия (-29,7%), Франция (-19,5%) и Германия (-17,5%).
Тези четири пазара отчитат понижение и за тримесечието - Италия (-24,4), Франция (-17,3), Испания (-11,6) и Германия (-4,6).
Не всички от компаниите са регистрирали спадове. Kia има ръст от цели 10,1%, а Hyundai - с 0,5. Какво е положението сред другите големи производители?
Stellantis - спад с 32,9 на сто, Volkswagen отчита минус 24,3%, BMW - 20,5%, Renault - 14,1%, Mercedes-Benz - 13,6%, Toyota - 12,2%…
Търсенето продължава да надхвърля предлагането, но рекордната инфлация в еврозоната може да започне да се отразява на решенията за купуване, отбелязват анализатори, цитирани от специализираното издание Boursier.com.
Очаква се продажбите в Европа само леко да се подобрят тази година, тъй като инфлацията може да задуши търсенето, според доклад на LMC Automotive.
Пазарният анализатор е преразгледал към понижение прогнозата си за растежа на пазара в Западна Европа до едва 0,4 на сто и очаква доставките да бъдат само 10,63 милиона, доста под прага от 14 милиона, достигнат от сектора преди пандемията.