Ред е на Audi, която се връща към Vorsprung Durch Technik

Първоначалният план беше марката да премине изцяло на ток до 2033 г., но Audi вече е "гъвкава" и ДВГ няма да изчезне от гамата

Audi RS 4 Avant Edition 25 Years

, Audi

Audi RS 4 Avant Edition 25 Years

Е дин по един автомобилните омекотяват амбициозните си EV цели. Audi е поредната компания, която признава очевидното, а то е, че продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене може да продължат след предварително планираната крайна дата. През 2021 г. компанията от Инголщад заяви, че до 2033 г. ще продава само електромобили, но сега става ясно, че ще запази ДВГ-то в гамата си за по-дълго време.

Говорейки пред британското издание Top Gear, главният изпълнителен директор на Audi Гернот Дьолнер подчерта, че немският бранд трябва да остане „гъвкав“. Той направи това изявление в контекста на потенциално решение на Европейския съюз да отложи целта си да забрани продажбите на нови автомобили, които отделят СО2 през 2035 г. Но Дьолнер, който освен нова води технологичното развитие на марката, добавя, че EV са единственият начин за развитие в дългосрочен план.

Междувременно Audi, подобно на всички останали в момента, насочва фокуса си върху плъгин хибридите. Всички бъдещи модели с ДВГ ще имат PHEV опция. Дьолнер признава, че тези частично електрифицирани системи за задвижване ще останат в гамата по-дълго от планираното, тъй като преходът към 100% електромобили не напредва толкова бързо, колкото първоначално се очакваше.

Porsche каза нещо подобно преди дни: преходът към електромобили отнема повече време от прогнозираното. Щутгартската марка се придържа към целта си електрическите автомобили да представляват повече от 80% от продажбите до края на десетилетието, но сега признава, че това ще зависи от търсенето на клиентите. Имайки предвид това, Cayenne ще запази големия си V8 двигател след 2030 г.

Миналата седмица Volvo също намекна, че двигателите с вътрешно горене могат да останат в гамата през следващото десетилетие. Това е въпреки целта на марката, обявена през 2021 г., да стане изцяло електрическа до 2030 г. Шведската марка все още планира да предложи изключително електрическа гама след шест години, но неравномерното навлизане на електромобили по света може да наложи промяна в плановете. За да играе на сигурно, изпълнителният директор Джим Роуън обяви, че ще бъдат направени допълнителни инвестиции в меки хибриди и плъгин хибриди.

Mercedes първоначално имаше за цел PHEV и EV да съставляват 50% от годишните продажби до 2025 г. Тази цифра сега е коригирана и доста надолу.

хибриди PHEV Audi