П рез следващите години Audi ще разшири и надгради палитрата от хибридни задвижвания и предложения, тъй като преходът от ДВГ към електромобили ще отнеме „по-дълго, отколкото първоначално се смяташе“.
Компанията се придържа към предварително обявената си цел да предлага изцяло електрическа моделна гама от 2033 г., но дотогава ще предлага варианти за задвижване на ток и ДВГ във всеки от основните си сегменти дотогава - както вече прави с например Audi Q5 и Q6 E-tron.
Други компании, включително Mercedes, BMW, Ford, BYD, Kia и Stellantis, също изразиха дългосрочни ангажименти към хибридни задвижвания през последните седмици по същите причини.
Главният изпълнителен директор на Audi Гернот Дьолнер казва, че стратегията на компанията е „подготвена за бъдещето за следващите 10 години“, което, според него, ще бъде удължена „преходна фаза“ между колите с ДВГ и електрическите.
Във Volkswagen Group отрано разбрахме, че плъг-ин хибридите са подходяща проектна технология и сега виждаме, че мостът е по-дълъг, отколкото първоначално си мислехме“, каза той пред репортери.
Като признание за повишеното търсене на хибриди, Audi разработи ново семейство ДВГ-та за следващото си поколение модели PHEV, които ще могат да изминават до 100 км на ток благодарение на значително по-голяма батерия.
Новата PPC многофункционална архитектура, която е в основата на тези автомобили – започвайки с Audi A5, показан миналата седмица – може също така да побере системи за задвижване с удължаване на пробега, въпреки че компанията все още не е потвърдила планове в тази област.
Въпреки подновения фокус на Audi върху хибридите, Дьолнер каза, че дългосрочното виждане на компанията е, че електромобилите ще станат масови.
Ние вярваме, особено със степента на иновациите в сегмента на електрическите батерии, че BEV са по-добри."
„Поне през следващите 10 години ще имаме преходна фаза с три подходящи задвижвания: това са високоефективни задвижвания с ДВГ, plug-in хибриди (които стават особено важни в Китай и Северна Америка) и електрически автомобили с батерии."
Дьолнер казва, че гамата електрически автомобили от „първо поколение“ на Audi ще бъде завършена през 2027 г., една година след пускането на последния модел само с ДВГ, който, въз основа на прогнозните срокове за пускане на пазара, вероятно ще бъде следващото поколение Audi Q7, което беше забелязан да се тества наскоро.
В момента компанията продава четири електрически автомобила и скоро ще покаже новия A6 E-tron преди лансирането му на пазара по-късно тази година. Новият A4 E-tron се очаква да последва през следващата година, а е известно, че електрическите еквиваленти на A3 и A8 също са в процес на разработка.