К омпанията Porsche SE не е автомобилен производител. Това е финансовият холдинг, който е собственик на Volkswagen Group и всички негови подразделения. Затова е интересно, когато Филип фон Хаген – член на борда на директорите на Porsche SE – има какво да каже. А той заявява, че инвестицията от $50 млрд. в до 2024 г. електромобили, автономни коли и услуги за мобилност, е само една трета от инвестицията в технологии за задвижване през следващите 5 години!
„Инвестицията е голяма и важна, но ние все още правим 2/3 от нашите инвестиции в съществуващите технологии за задвижване”, заявява Хоген.
Фон Хоген казва още, че до края на 2030 г. може да видим около 50 електромобила от Porsche SE, но да не забравяме, че в момента VW Group прави 300 модела.
Запитан за рисковете, скрити в голямата инвестиция в електрификацията, той отговаря така: „Вярвам много, че електрификацията подобрява автомобилите, предлагани на клиентите. Но дали хората ще купуват електрически автомобили?”
Това предстои да видим, но едно е сигурно: 2019 г. се очертава като доста динамична за Volkswagen (и подразделенията й). Два са големите акценти през оставащите 11 месеца на годината. Първият, без съмнение, е дебютът на осмото поколение Golf. Вторият: първият масов електромобил на марката, който ще бъде построен на платформата МЕВ. Към момента го познаваме като ID Hatch, но се предполага, че ще носи името Neo. Според цикъла WLTP, Neo ще предлага автономен пробег от 550 км.
Тази година се очаква T-Roc да свали покрива, т.е. очакваме T-Roc кабриолет, но това ще е по-скоро за цвят. Върлите фенове на марката ще бъдат зарадвани с Golf GTI TCR, който ще предлага 290 к.с.
Представеният през миналата година T-Cross ще излезе на пазарите в близките месеци. Световният модел няма да се предлага само в Северна Америка, ще се произвежда в Испания, Китай и Южна Америка.
Брекзит ще унищожи автомобилното производство на Острова
Глобиха полицай за превишена скорост… по време на гонка с крадци
Катастрофа за дизела и още 6 любопитни факта за автопазара в Европа