В края на миналата седмица писахме, че по време на изложението в Детройт двата концерна ще обявят създаването на своя световен алианс. Е, това вече е факт, но по-интересното е, че няма изненади от първоначалните очаквания.
Първият съвместен проект на Volkswagen и Ford ще бъде създаването на средноразмерен пикап през 2022 г., който ще послужи за заместник на Ford Ranger и Volkswagen Amarok в някои региони на света. Сътрудничеството им ще доведе и до разработването от Ford на еднотонен ван, както и на по-малък градски ван от VW.
Далеч по-важен изглежда фактът, че двете компании подписаха меморандум за разбирателство, който трябва да продължи живота си като разглеждане на всички възможности за съвместна работа по създаването на споделени електромобили, автономни автомобили и услуги за мобилност.
За разлика от Renault-Nissan, в този случай няма да има изкупуване на акции от която и да е от страните.
Очаква се другата седмица да бъде обявен алиансът Fordswagen
Чудовището Fordswagen ще разтърси автомобилния свят
Ford дава ясно да се разбере, че работата по наследника на Ranger и Amarok е фокусирана върху пазарите в Африка и Европа. Има вероятност този модел да стигне и САЩ, но това изисква още дискусии между двамата партньори.
Разработеният от Ford еднотонен ван ще продължи традицията и ще носи името Transit Custom, като няма да се предлага за САЩ. VW не разкриват името на своя малък градски ван. Задоволиха се само с уточнението, че моделът ще се предлага с бензиново и електрическо задвижване.
За да се предпазят от опасността тези модели да се различават само по емблемата и името си, Джим Фарли от Ford заяви, че автомобилите ще имат различни пътни характеристики, като ще бъдат „видимо различни продукти“.
По-интересното е, че Джим Хакет и Хербет Диес, босовете съответно на Ford и VW, са много по-ентусиазирани да работят по съвместни електромобили в бъдеще. Беше отбелязано, че тече „конструктивен, открит диалог“ за възможността VW да даде достъп на „Синия овал“ до платформата МЕВ за електрически автомобили, особено за модели в Европа и Китай.
За момента не се говори нищо за сътрудничество в областта на конвенционалните пътнически автомобили, но все пак тепърва влизат в първоначалния стадий на своето сътрудничество.
Електрификацията при Infiniti е в ход