П о време на бизнес обяд в Давос преди седмица, Джон Нийл, изпълнителен директор на доставчика на резерви части Unipart, заяви, че напускането на ЕС без споразумение ще доведе до „каскада от провали” във веригата за доставки. Подобни опасения бяха изразени и от други тясно обвързани с автомобилното производство на Острова.
Това не попречи Борис Джонсън да заяви в интервю за радио LBC, че разбира повече от автомобилно производство отколкото Ралф Спет, босът на Jaguar Land Rover.
В момента в британската автомобилна промишленост са заети около 856 000 човека, а тя генерира 12% от износа на Великобритания.
През 2012 г. икономистът Патрик Минфорд заявява пред парламента, че напускането на ЕС от Великобритания ще доведе до „голяма загуба за автомобилния сектор”. Той твърди, че по-евтини вносни автомобили ще залеят Острова, което ще унищожи британската авто индустрия.
Манфорд е професор по икономика в Cardiff Business School, бивш съветник на Маргарет Тачър. Той ръководи кампанията на поддържащата Брекзит група Economists for Free Trade (EFT), позната преди като Economists for Brexit. Tази група отрича климатичните промени, като предпочита неолиберални екологични регулации, като поддържа сценария за „Брекзит без сделка”, въпреки че признава, че това ще унищожи автомобилното производство.
Първата реакция идва от Nissan, коxто заяви, че следващото поколение X-Trail за европейските пазара ще се произвежда в Япония, а не в мега завода на марката в Съндерланд, макар през 2016 г. да бе решено, че това ще се случи именно на Острова. За момента компанията не се е отказала да произвежда следващите поколения на Juke и Qashqai във Великобритания, но това също може да се промени. Наскоро заводът в Съндерланд бе разширен с нов бояджийски цех и цех за щамповане на стоманени детайли. Той е най-големият автомобилен завод на Острова, като в него се произвеждат около 30% от всичките 1,52 млн. автомобила, правени във Великобритания.
Глобиха полицай за превишена скорост… по време на гонка с крадци
Катастрофа за дизела и още 6 любопитни факта за автопазара в Европа
Без майтап, българските пътища са сред най-безопасните в Европа