Volkswagen Group удържа позицията си на най-голям автомобилен концерн в света за пета поредна година. Но, както и миналата година, от Renault-Nissan контрират, че те са лидери. За какво става дума?
През 2018 г. Volkswagen Group е продал с 0,9% повече превозни средства, записвайки рекордните 10,83 млн. продажби. Плътно на втората позиция се нарежда алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi, реализирал 10,76 млн. леки и лекотоварни автомобили. Изложени по този начин, цифрите говорят красноречиво. Но важни са нюансите.
Дилемата кой сега е №1 произтича от факта, че френско-японският концерн (преминаващ през много сериозни структурни промени) набляга на факта, че продава единствено леки и лекотоварни автомобили.
Не такъв е случаят с концерна Volkswagen, под чиято шапка са производителите на камиони MAN и Scania. Ако от общото се извадят техните продажби, то VW Group е продал 10,6 млн. леки и лекотоварни автомобили. Оттук идва и двузначното тълкуване на цифрите, тъй като и двата концерна могат да претендират за лидерство на пазара: VW за най-много продажби, Renault-Nissan за най-много продажби на леки и лекотоварни автомобили.
Иначе през миналата година Nissan е пласирал 5,65 млн. автомобила, което представлява спад от 2,8%. Renault се е отчел с 3,88 млн. (+3,2%), а Mitsubishi записва ръст от цели 18% до 1,22 млн. продажби.
Третото място е твърдо за Toyota Motor Corp., реализирала 10,59 млн. с марките си Toyota, Lexus и Daihatsu. Под шапката се намира още поделените за тежки камиони Hino Motors Ltd. Ако неговите продажби бъдат извадени, то реализацията на леки и лекотоварни автомобили на японците е била 10,39 млн. през 2018 г. Макар реализацията да е била доста по-добра на фона на 2017 г., японците не успяха да постигнат плануваната цел от 10,76 млн. превозни средства.
Renault показа „малкия Megane”
Kia Proceed разчупва стереотипите в скучния комби сегмент (тест драйв)
Mercedes иска да спре смъртните случаи с уникални технологии