Парижкото изложение очерта интересна тенденция: микромобилност

Едно от предложенията е трансформърът СТ-1, който променя междуосието си

Пламен Георгиев,
City Transformer CT1

, Newspress

City Transformer CT-1

В ече не е модерно да се говори за електромобили, те са основната част от новите модели, които представят компаниите. Днес се говори за мобилност, а едно от решенията се нарича микромобилност. Ясно се открои в изложбените зали на салона в Париж, където аз лично видях и снимах 6-7 такива решения.

Едно от тях е във формата на електрическия CT-1 от City Transformer, който отваря нова глава в развитието на устойчивата и интелигентна градска мобилност.

Компактният 2-местен модел е проектиран така, че широчината на следата му може да намалява от 1,4 метра на един метър, което му позволява да маневрира дори в най-тесните пространства в града. Това позволява на СТ-1 да намира безпроблемно място за паркиране.

Тежащ само 590 кг – включително с пакета батерии, който е 80% по-малък от батериите на повечето стандартни електромобили - CT-1 предлага цели 180 кг реален пробег в града. Половин час отнема на трансформъра да зареди батерията си от 10 до 80%.

CarMarket.bg

Когато е широк 1,4 метра, CT-1 може да развие 90 км/ч, когато е широк един метър, ускорението достига до 45 км/ч. Дължината на СТ-1 е 2500 мм, междуосието му е 1800 мм.

Тестове показват, че електрическият микроавтомобил е много по-безопасен от скутери и е-мотори.

Ако трябва да се сравнява (макар че това не е коректно) СТ-1 с конвенционалните автомобили и е-колите, то за изработването на една кола с ДВГ трябват около 25 000 части, за електромобил около 8000 части, докато за СТ-1 отиват 1500 части.

Плановете са CT-1 да започне да се произвежда серийно през 2024 г.

City Transformer CT1 City Transformer CT-1 микромобилност трансформъри