Индустрия и политици единодушни: на Европа й трябват малки, евтини коли

И тръгват в тази посока, но ще трябва да се облекчат изискванията за СО2, системи ADAS, оборудване за безопасност, а това, както знаем, изисква много време на политиците да гласуват

Пламен Георгиев,
Dacia Sandero Stepway

, Dacia

Dacia Sandero Stepway

Е вропейските автомобилни компании и законодателите на ЕС рядко изказват единомислие, но изглежда, че в този случай двете страни мислят по един и същ начин. От месеци индустрията казва, че Европа се нуждае от нов клас малки автомобили, подобни на японските kei cars.

На 12 септември Урсула фон дер Лайен прие шефовете на индустрията, като след тази среща босовете излязоха обнадеждени, а фон дер Лайен потвърди, че Европа се нуждае от „малки и достъпни автомобили.“

Жан-Филип Импарато (долу), шеф на Stellantis в Европа, очерта аргументите в полза на новата категория малки автомобили пред журналисти на автомобилното изложение в Мюнхен.

„Има чувство за неотложност и се нуждаем от действия, а не от приказки. Предложението за 2030 г. [за намаление на CO2 наполовина спрямо днешните] вече не е постижимо. Пазарът за електрически превозни средства не съществува, защото няма зарядни станции и икономическата ситуация не е налична.“

„Икономическата ситуация“ означава, че много хора изобщо не могат да си позволят нови автомобили, особено след като само преди няколко години имаше над 40 автомобила под 17 000 евро, а сега е само Dacia Sandero.

Производителите не могат да реализират печалба от евтините модели, отчасти заради оборудването, за което законът настоява. Това включва ADAS, комплект за безопасност и предстоящото Евро 7.

Тази нова категория малки автомобили ще се нуждаят от специални правила, за да се намали цената. Вероятните предложения включват освобождаване от част от оборудването ADAS. Импарато казва, че макар производителят в момента да може да добави малко към цената за такъв комплект, това е само около половината от това, което всъщност струва в завода.

Тъй като са градски автомобили, те няма да се нуждаят от система за поддържане на лентата на движение и т.н. И е вероятно да има ограничител на скоростта от 110 км/ч. Което би довело до по-малки спирачки, охлаждане и т.н., което означава и по-ниско общо тегло, оттам и по-нисък разход, все неща, за които мнозина мечтаят.

Фон дер Лайен е на мнение, че „Европа трябва да има свой собствен електрически автомобил. „E“ за екологичен – чист, ефикасен и лек. „E“ за икономичен – достъпен за хората. „E“ за европейски.“

Проблемът е, че политическата структура е супер тромава и изисква години, за да се приемат нови правила. След това трябват още няколко година за разработка, за да стигнат накрая до дилърската мрежа.

Източник на статията: topgear.com

E-cars Европейски съюз малки коли малки автомобили