П рез последните години BMW загърби сравнително дискретния си дизайн и предприе доста по-грандиозен стил. Той беше изразен и чрез все по-големите предни решетки, т.нар. „бъбреци“, които са характерни за моделите на компанията.
Те станаха дори огромни, което предизвика множество критики и подигравки. Главният дизайнер Адриан ван Хойдонк казва, че компанията е чула критиките, но и допълва, че въпреки тях, продажбите дори са се увеличили, съобщава The Drive.
„Критиките никога не се отразиха на продажбите. Дори точно обратното. Затова не видяхме причина да реагираме“, казва той, имайки предвид защо дизайнът беше запазен.
А вдъхновението за него е дошло от китайските клиенти. Те много харесват по-дръзкия и футуристичен дизайн. И въпреки че китайските клиенти са „двигател“ на промяната, намаляване на продажбите не е имало никъде по света. Така че гласовитите критици явно не са били толкова много, че да откажат клиенти. Или са били предимно онлайн зевзеци, но реалните клиенти не са се притеснили.
Ван Хойдонк не влиза чак в такива анализи кой е критикувал и кой е купувал. Той просто казва най-важното за компанията – продажбите са се подобрили.
И все пак, с Neue Klasse поколение решетките се връщат към по-дискретните пропорции. Ван Хойдонк казва, че BMW е решила да предприеме по-голяма и драстична визуална промяна с новото поколение автомобили. Това включва не само поредна промяна за „бъбреците“, но както виждаме и в цялата визия на колите.
За компанията това е било предизвикателство. Ван Хойдонк казва, че трябва да се намери баланс между достатъчно голяма промяна, но не и твърде значителна. Така се е постигнало решението със стила на Neue Klasse. Дали той ще е успешен, ще разберем с пускането им на пазара.