В дни, в които споменаването на Volkswagen се свързва с първоаприлската шега (която може да излезе доста „солено” на марката) за смяна на името на VolTswagen (изпращайки препратка към електрическото бъдеще на марката), ние са връщаме почти 20 години назад, когато се роди един впечатляващ модел.
А бяха времена, когато Passat използваше W8 двигател
Бихме казали, че за този ход се изискваха сериозни cojones, за да си позволиш да влезеш в сегмент, който и до днес се доминира от Mercedes, BMW и Audi. Най-малкото защото името на Volkswagen буквално означава „народен автомобил”. Но амбициите на Фердинанд Пиех тогава нямаха граници, затова той дори построи Кристалната фабрика в Дрезден, за да произвежда в нея технологичния връх на марката: Phaeton. През годините този връх не се оказа толкова висок, тъй като моделът страдаше от доста проблеми. Днес в най-голямата автомобилна търсачка за употребявани автомобили у нас има 67 обяви за Phaeton, като най-скъпата е за 25 000 лв., но най-много са тези за около 11 – 13 000 лв.
Компанията даде заявка за появата на Phaeton с Concept D на изложението във Франкфурт през 1999 г. Продажбите на серийния модел започнаха в края на 2001 г., началото на 2002 г. Днес основната тема за Volkswagen носи обобщителното „електрификация”, но преди 20-ина години Фердинанд Пиех създаде тогавашния връх в технологично и луксозно отношение. „Народният” Phaeton бе по-дълъг от 5 метра, а за задвижването му се грижеше 6,0-литров W12 двигател с 414 к.с. (при старта на продажбите се предлагаха още 3,6-литров V6 и 4,2-литров V8). На по-късен етап бяха добавени 6-цилиндор дизел, както и V10 дизелов мотор.
Но алуминиевият преден капак и W12 двигателя под него далеч не бяха единственото, с което се гордееше този модел. Volkswagen се гордееше и с климатичната система на Phaeton. Четиризоновият климатроник можеше да поддържа стабилна вътрешна температура от 22 градуса по Целзий, докато автомобилът се движи с постоянна скорост от 300 км/ч при външна температура от 50 градуса по Целзий – макар автомобилът да бе електронно ограничен до 250 км/ч.
С колко превъртеният километраж вдига цената на „новия внос”
Phaeton никога не успя да се противопостави на Mercedes-Benz S-Class, BMW 7-Series и Audi A8, но на него дължим платформата за появата на Bentley Continental GT, което не е никак малко. Шалтерът на Phaeton бе дръпнат през 2016 г., когато моделът спря да бъде предлаган и в Китай.
Електрическата KIA EV6 е по-бърза от Porsche Taycan
САЩ: $174 млрд. за електрификация на автопарк, производство и инфраструктура