Хибридът вече не е достатъчен

Пламен Георгиев,
Lexus LF Z Electrified

Lexus

Lexus LF-Z Electrified

Lexus постига уникално пазарно позициониране чрез едновременното създаване на най-широката гама от премиум хибридни електрически автомобили, производството на суперавтомобила LFA и други дръзки динамични модели под знака “F”. Хибридна електрическа стратегия на марката довежда до постигането на почти двумилионни продажби в глобален мащаб от представянето на RX400h през 2005 г., но хибридът вече не е достатъчен.

До 2025 г. Lexus ще представи 20 нови и усъвършенствани модела, включително над 10 напълно електрически, захранвани от акумулаторна батерия (BEV), plug-in хибридни електрически (PHEV) и самозарядни хибридни електрически (HEV).

Lexus

LF-Z Electrified е предварителен поглед към бъдещето на Lexus с дизайн, пътно поведение и авангардни технологии, с които ще разполагат новите модели и които ще бъдат представени до 2025 г.

Използването на специално създадена платформа за електромобили е фундаментална стъпка в реализирането на целта на Lexus Electrified за „използването на технология за електрификация за постигане на значителна еволюция в базовото представяне на автомобила.“ Новата система за задвижване на четирите колела DIRECT4 също отличава концептуалния модел от конвенционалните автомобили. Тя позволява свободен, независим контрол на високия въртящ момент при достигането му до четирите колела. Системата може да се адаптира, така че да осигури предно, задно или двойно предаване в зависимост от нуждите на всяка ситуация, спомагайки за контрола на състоянието на автомобила.

 Източниците за информация на водача, като разширената реалност (AR), head-up дисплеят, уредите, сензорният екран на мултимедията и други елементи, са обединени в общ модул, а системите, свързани с контрола на движението, са групирани около волана.

Lexus

Източниците за информация на водача, като разширената реалност (AR), head-up дисплеят, уредите, сензорният екран на мултимедията и други елементи, са обединени в общ модул, а системите, свързани с контрола на движението, са групирани около волана.

Японците са странни хора. Целият пресрелийз е съсредоточен върху обстойното обрисуване на дизайна с думи, но техническите параметри, които будят най-голям интерес във всеки електромобил, са само маркирани. Така разбираме, че литиево-йонната батерия с течно охлаждане е с капацитет 90 kWh (мощност на зареждане 150 kW). Максималната мощност на електромотора е 400 kWh, която ще гарантира ускорение на тежащия 2,1 тона кросоувър от 3 секунди до 100 км/ч. Максималният пробег е 600 км по цикъла WLTР.

САЩ: $174 млрд. за електрификация на автопарк, производство и инфраструктура

С колко превъртеният километраж вдига цената на „новия внос”

Електрическата KIA EV6 е по-бърза от Porsche Taycan

Източник на статията: Vesti.bg

Lexus LF-Z Electrified Lexus