Р еволюционният кросоувър на KIA е първият BEV модел, създаден в съответствие с новата философия „Opposites United” („Единство на противоположностите”) в дизайна на марката. Възможността за зареждане на станции с мощност 800 V означава, че EV6 може да възстанови капацитета на батерията от 10 до 80% само за 18 минути, докато версията GT може да ускори от 0 до 100 км/ч в рамките на 3,5 секунди и да достигне максимална скорост от 260 км/ч.
EV6 е първият BEV модел на марката KIA, конструиран на основата на новата глобална модулна платформа за електромобили E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Той е първият от общо 11 нови BEV модели, които KIA ще представи на пазара до 2026 г. – седем от тях ще използват основата на новата конструктивна архитектура E-GMP, а четири ще бъдат електрически варианти, базирани на съществуващи модели в гамата.
Типично за ерата на електромобилите, вътрешният дизайн е повлиян от предимствата на използваната нова, специализирана платформа E-GMP. Въпреки компактните външни размери на EV6, внушителното междуосие от 2900 мм позволява постигането на вътрешно пространство, сравнимо с това при много SUV модели от среден клас.
Един от най-впечатляващите елементи в новия интериор е високотехнологичният и плавно оформен мултимедиен екран.
Новият EV6 ще предложи на клиентите на марката възможност за избор на няколко конфигурации на изцяло електрическата система за задвижване, сред които високоволтови акумулаторни батерии с голям (77,4 кВтч) и със стандартен автономен пробег (58,0 кВтч). Това е първият електрически модел на KIA с възможност за избор на задно предаване (2WD) или задвижване на четирите колела (AWD).
Версията на EV6 със задно предаване 2WD и акумулаторна батерия с капацитет 77,4 кВтч може да измине над 510 км с едно зареждане (WLTP), а максималният въртящ момент от 605 Нм на версията с двойно предаване AWD, дава възможност на EV6 да ускори от 0 до 100 км/ч за 5,2 сек. Батерията от 77,4 кВтч е комбинирана с тягов електродвигател с мощност 168 кВт (229 к.с.), който задвижва колелата на задния мост, а при версиите AWD електрическият двигател е с мощност 239 кВт (325 к.с.) и задвижва предните и задните колела.
Вариантът на EV6 с капацитет на акумулаторната батерия 58,0 кВтч може да ускори от 0 до 100 км/ч за 6,2 сек., а максималният въртящ момент при версията AWD е 605 Нм. Батерията с 58,0 кВтч се предлага в съчетание с тягов електродвигател с мощност 125 кВт и задно предаване, а при версиите с AWD двойното предаване е комбинирано с електродвигател с мощност 173 кВт.
Оборудвана с два двигателя с мощност 430 кВт, версията EV6 GT издига електрическата динамика на ново, по-високо ниво. Максималният въртящ момент от 740 Нм при AWD GT позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за зашеметяващите 3,5 сек, а максималната скорост при тази версия е 260 км/ч. За сравнени ще кажем, че Porsche Taycan Turbo Cross Turismo с 460 kW мощност (но с функция overboost, която увеличава мощността до 500 kW), ускорява до 100 км/ч за 3,3 секунди.
Така изглежда 56-инчовият дисплей в Mercedes-Benz EQS
Кога ще ги стигнем… румънците по електрификация на автопарка