М оделите Range Rover Evoque и Land Rover Discovery Sport вече имат плът-ин хибридни версии, способни да минават само на ток до 66 км по цикъла WLTP. И двата са оборудвани с 1,5-литров, 3-цилиндров двигател с мощност 200 к.с., подпомаган от електромотор с мощност 80 kW, черпещ енергия от батерия с капацитет 15 kWh. Интересното е, че електрическият мотор не е вграден в 8-степенната автоматична трансмисия, а е монтиран отделно на задната ос.
Батерията е изградена от 7 модула с по 12 клетки. Батерията може да се напълни до 80% на обществена станция с капацитет 32 kW за половин час, докато със специалната 7 kW Wall box това отнема час и половина (6,42 ч от домашната ел. мрежа).
Плъг-ин хибридите консумират (по заводски параметри) средно по 1,4 и 1,6 л/100 км бензин, отделяйки малко над 30 г/км емисии СО2.
Сумарната мощност на силовия тракт на Evoque и Discovery Sport (с индекси P300 e PHEV) възлиза на 309 к.с. и 540 Нм. Първият ускорява до 100 км/ч за 6,4 секунди, а вторият за 6,6. За ток Evoque може да измине до 66 км, а Discovery Sport до 62 км (по цикъла WLTP).
Три са режимите, които могат да бъдат избрани от водача: Hybrid, EV и Save. Вместо стандартна хидравлична спирачна система, двата плъг-ин хибрида разчитат на новоразработената brake-by-wire система, която постоянно превключва между регенеративно спиране и конвенционално фрикционно триене.
Поръчките вече са възможни. В Германия Range Rover Evoque P300e PHEV ще струва минимум 50 750 евро, а Discovery Sport P300e PHEV — 49 255 евро.
Китайският клонинг на Tesla Model 3 обещава много