Производството на леки коли в света може да падне с 20%

Пламен Георгиев,
FCA поточна линия

Jeep

О чакванията са, че производството на пътнически автомобили в света може да спадне с 20% на годишна база. Разчетите на LMC Automotive показват, че индустрията може да загуби около 19 млн. автомобила и производството да падне до 71 млн. Анализаторите уточняват, че тази прогноза може още да се влоши, като крайният изход за виси от скоростта на възстановяване на основните региони, а е факт, че тепърва светът влиза в тежка икономическа криза.

На този фон не е изненада, че продажбите през март в Европа спаднаха с 52%. Данните на АСЕА показват, че през март в ЕС, Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия са продадени 852 077 автомобила.

Кола за скрап и получаваш субсидия за нов автомобил

Изненадващо или не, но през първото тримесечие на годината в Западна Европа са регистрирани рекорден брой електрически автомобили. За трите месеца новите регистрации са около 126 000, което е ръст от цели 56% (4,6% пазарен дял), докато само за март има рекордни 50 000 регистрации (6,5% пазарен дял). Общият брой на електрическите и плъг-ин автомобилите в Западна Европа е бил над 200 000 бройки.

Това звучи добре, но статистиката към момента може да е подвеждаща, тъй като тези цветущи данни могат да се обяснят са направени поръчки преди възникване на кризата.

В Китай субсидират покупката на нов автомобил

LMC очаква продажбите да ударят дъното в Северна Америка и Европа през април, а възстановяването след пандемията е малко вероятно да е бърза в идващите месеци. В същото време Китай вече рестартира повечето от автомобилните си заводи, затова специалистите очакват там спадът на производството се очаква да е около 12% за тази година.

Експерти смятат, че всички основни региони вече са влезли в икономическа рецесия, което ще рече, че очакванията за бързо възстановяване не могат да се сбъднат. Има и оптимисти, които залагат на правилна реакция от правителствата, която да обърне лошите прогнози в момента.

В Европа всичко ще зависи от ситуацията в Германия, където от понеделник бяха отворени дилърствата на компаниите и започна постепенно рестартиране на производството.

Tesla бори Covid-19 с ръст на продажбите от 450% в Китай

Triton Model H е електрически SUV с 1500 к.с. и 1100 км пробег

Renault ще прави и продава само е-коли в Китай

Източник на статията: Vesti.bg

електромобили любопитно автомобили коронавирус автомобилно производство автомобилна промешленост