Д окато следим развоя на събитията в Германия и Volkswagen, от Япония идват подобни сигнали, свързани с Nissan. Компанията се бори със спад на продажбите в Китай и САЩ, затова трябва да намали разходите с $2,6 млрд. през текущата фискална година, която в страната приключва през март.
Плановете подчертават уязвимостта на третия по големина автомобилен производител в Япония, който явно така и не се е възстановил от хаоса, довел до отстраняването през 2018 г. на бившия президент Карлос Гон и преразглеждане на партньорството с Renault.
Nissan намали годишната си перспектива за печалба със 70% до 150 милиарда йени (975 милиона долара) в четвъртък, второ намаление на прогнозата за тази година. Подобно на почти всички автомобилни компании, Nissan търпи сериозни загуби в Китай, където BYD и други местни производители поглъщат пазарен дял с достъпни електромобили и хибриди.
Но по-сериозният проблем на Nissan може да е в Съединените щати, където липсва надеждна гама от хибридни автомобили. Това е в контраст с японския съперник Toyota, която отбеляза бум в търсенето на хибридни автомобили в САЩ.
Nissan е разчел погрешно търсенето на хибриди в Съединените щати, каза главният изпълнителен директор Макото Учида на пресконференция. „Не предвидихме, че HEV ще нараснат толкова бързо“, каза той. „Започнахме да разбираме тази тенденция към края на миналата фискална година“, заяви Учида, добавяйки, че извършването на някои промени в основните модели не е минало толкова гладко, колкото е планирано.
Компанията, базирана в Йокохама, планира да съкрати 9000 работни места, което се равнява на 6,7% от нейните 133 580 служители в световен мащаб. Тя отмени прогнозата си за нетната печалба поради продължаващите усилия за преструктуриране, което според нея ще намали разходите с 400 милиарда йени (2,6 милиарда долара) през тази фискална година.
Учида каза още, че доброволно ще се лиши от 50% от месечното си възнаграждание, считано от този месец. Nissan ще намали производствения си капацитет с 20%, ще намали времето за разработване на нов модел до 30 месеца и ще задълбочи сътрудничеството с партньорите си, включително Renault и Mitsubishi.
Nissan също така продава до 10% от дела си в Mitsubishi Motors, за да събере до 68,6 милиарда йени ($445,45). Автомобилният производител има 25 производствени линии в световен мащаб и планира да намали максималния им капацитет.