В Европа можем само да въздишаме по новия Nissan Patrol

Емблематичното сред офроуд феновете име се прероди с атмосферен V6

Пламен Георгиев,
Nissan Patrol 2025

Nissan

Nissan най-накрая извади нов Patrol, негово седмо поколение, но то е предназначено за САЩ и Близкия изток, където този тип и размер автомобили са издигнати на пиедестал. В Европа изискванията за СО2 емисиите отдавна обрекоха Patrol на забвение, на заради емблематичния му статут сред офроуд феновете представяме новия модел, заменящ предишния, останал в продажба цели 14 години.

Подобна на още по-големия Armada за САЩ, новият Patrol се сбогува с атмосферния V-осмак. Иначе световната премиера на модела се състоя в Абу Даби, пясъците и клиентите там си падат по тежки офроудъри. Акцентът бе поставен върху 3,0-литровото V6 задвижване с две турбини, но на някои пазари моделът ще се предлага и с 3,8 V8 без принудително пълнене. Той е с 316 к.с. и я офроудър с двойно турбо 3,5-литров V-6, някои пазари ще получат и базов 3,8-литров V-6. Двигателят без турбо е оценен на 316 конски сили и 388 Нм. Това означава, че той е отслабнал със 109 к.с. и е намалял със значителните 109 к.с. и 314 Нм.

Nissan

Защо някой би избрал атмосферка пред турбо ? Сещаме се за две причини: ще е по-евтин на първо място, на второ ще е по-надежден спрямо този с турбините. Но пък разходът на гориво вероятно ще е по-висок, тъй като Patrol е голяма и тежка машина, това значи, че ще се искат високи обороти, а оттам и по-висок разход. Но и в двата случая задвижващи ще са двата моста чрез деветстепенна автоматична скоростна кутия. Дизелов двигател няма.

Nissan e-Power Nissan Patrol