Най-проблемните дизелови коли на 5 години

Според проучване сред британски шофьори

Ford Kuga 2024

, Ford

Ford Kuga 2024

Д изеловите автомобили дълго време бяха сред най-популярните. Заради напредъка на технологиите и затягането на регулациите обаче тези модели постепенно слязоха надолу в класациите по продажби.

Не помага и фактът, че дизеловите коли често имат повече проблеми от бензиновите. Имат най-високия процент на неизправности – 26, редом с EV, спрямо 20% за бензиновите и 18% за меките хибриди и 17% за plug-in хибридите.

Британското издание What Car? е готово и с втората част на своето проучване за надеждност на дизеловите коли. Заедно с MotorEasy то се е допитало до 21 732 собственици на такива автомобили, като се е интересувало колко и какви проблеми са имали с тях за последните 24 месеца. Важно е било да се знае и колко са стрували ремонтите и за колко време са отстранявани.

В проучването са обхванати 178 модела от 32 марки на възраст до 5 години. И ето кои са най-проблемните:

 Land Rover Discovery

Land Rover

Land Rover Discovery

10. Land Rover Discovery (2017 г. - до днес). Рейтинг на надеждност: 88,3%.

В 32% от случаите проблемите са били именно с двигателите, следвани от климатик, акумулатор, панелите по купето, интериорни елементи и инфотейнмънта. 60% от колите са прекарали над седмица в „бокса“, но пък Land Rover са платили всички ремонти.

9. Range Rover Velar (2018 г. - до днес). Рейтинг на надеждност: 88,1%.

Общо 32% от колите са имали проблеми, най-често с акумулатора. За 63% от колите е било нужно над 7 дни престой в сервиза, а компанията е платила 67% от ремонтите.

8. BMW Серия 5 (2017 г. - 2023 г.). Рейтинг на надеждност: 85,6%.

Общо 31% от моделите произведени в този период са имали някакъв проблем. В две трети от случаите той е бил електрически. Всички проблеми са били малки и не са оставили шофьорите на пътя. 44% са били отстранени в рамките на ден, а 22% са имали престой над седмица. BMW са покрили всички разходи.

 Skoda Superb

Skoda

Skoda Superb

7. Skoda Superb (2015 г. - 2024 г.). Рейтинг на надеждност 84,1%.

Едва 18% от бензиновите Superb от периода 2015 – 2024 са имали проблем, но при дизеловите модели броят им скача на 33%. Най-честите ядове за собствениците са били с двигателя или окачването. 40% от колите са били оправени в рамките на ден, а клиентите не са платили нищо.

6. Nissan Qashqai (2014-2021). Рейтинг на надеждност: 83,2%.

И тук бензиновите модели са много по-здрави – 13% са имали проблеми, но цели 50% от дизеловите. Най-честите оплаквания са били свързани с електрическата система и спирачките. Една трета от колите са останали в сервиза повече от седмица, но пък Nissan са покрили всички разходи.

 Volkswagen Golf R 20 Years Edition

Volkswagen

Volkswagen Golf R 20 Years Edition

5. Volkswagen Golf (2020 – до днес).

Изненадващо, тук е обратното. 56% от бензиновите модели имат проблеми и само 33% от дизеловите. Но всички бензинови коли са били оправени безплатно докато 27% от собствениците на дизелови версии е трябвало да платят. 50% от дизелите са останали в сервиза повече от седмица спрямо 42% от „бензинките“.

4. Range Rover Evoque (2011-2019). Рейтинг на надеждност: 80,6%.

Практически всички бройки на Evoque в проучването са били дизелови. 27% от тях са имали проблеми. Най-често с електрониката на двигателя или с изпускателната система. Land Rover са покрили всички разходи, но около половината от колите са били в сервиза над седмица, а 19% са се нуждаели от репатрак, за да стигнат до там.

 BMW Серия 3 LCI

BMW

BMW Серия 3 LCI

3. BMW Серия 3 (2019 г. – до днес). Рейтинг на надеждност: 78%.

И тук дизелите са по-проблемни – 30% от тях спрямо 11% за бензиновите. Най-често ядовете са били с изпускателната система и инфотейнмънта. 33% от повредените дизели не са могли да се движат и са били вън от строя повече от седмица. Докато 100% от проблемите при бензиновите са били отстранени безплатно в рамките на гаранцията, за 44% от дизелите е трябвало собственикът да плати.

2. Skoda Karoq (2017 г. – до днес). Рейтинг на надеждност: 76,9%.

Тук разпределението е сходно – 22% дефекти при дизелите и 23% при бензиновите модели. Обаче бензиновите имат рейтинг на надеждност 96%. Защо се получава това разминаване?

Проблемите на дизеловите версии са били много по-сериозни и са изисквали повече време за ремонт. Само 37% от повредените дизелови Karoq-ци са били оправни в рамките на ден, докато при бензиновите е цели 64%. Най-честите проблеми са с електрическата система.

 Ford Kuga

Ford

Ford Kuga

1. Ford Kuga (2013 г. – 2020 г.). Рейтинг на надеждност: 76,1%.

Старото поколение на Kuga си показва своята възраст. 28% от дизеловите модели са имали проблеми. Най-често това са акумулаторът и различни електрически системи, включително инфотейнмънта.

Само една от всеки 5 коли е била оправена в рамките на ден, 52% - до една седмица, а 28% - повече от седмица. Добрата новина е, че Ford са платили 89% от ремонтите, а останалите са били на цена под 50 лири.

надеждност на автомобили дизелови автомобили дизел автомобили коли