Н е беше отдавна времето, когато няколко производителя си поставиха за цел да продават колите си изцяло онлайн, от от поръчката до издаването на колата да става с помощта на компютъра.
Volvo Cars дори си постави амбициозна цел: половината от световните автомобилни транзакции да стават онлайн до 2025 г. Тази година Volvo се отказа от този си стремеж, а търговският директор на компанията каза, че „нула процента“ от частните клиенти осъществяват цялата сделка онлайн, тъй като повечето хора искат част от пътуването (разбирай процеса на покупка) да стане лично.
Още през 2018 г. Mercedes-Benz изрази желанието си да продава 25% от новите и употребявани автомобили онлайн до 2022 г. След това датата бе вдигната на 2025 г. за „релевантни продажби на нови автомобили“. За последното няма уточнение какво точно значи, нито каза каква част от продажбите през 2023 г. са се случили онлайн.
Стив Йънг, управляващ директор на консултантската агенция ICDP, каза по време на Automotive News Europe Congress през юни, че всички производители имат проблеми с класификацията за това какво точно значи онлайн продажба.
Според проучване на ICDP, през 2017 г. само 3% от клиентите са отговорили, че биха купили кола онлайн. Същото проучване е било проведено и миналата година. И отново 3% са казали, че биха извършили 100% от покупката онлайн. През 2017 г. процентът на хората, които са искали да купят колата изцяло офлайн, е бил 34, докато сега пада на 17.
Изводът е, че по-голямата част от клиентите искат да имат най-доброто от двата свята – он- и офлайн процес на избор, поръчка и покупка.
Търговският директор на Volvo казва, че клиентите искат да извършат процеса дигитално, но все пак искат част от процеса да се извърши лице в лице, като тази част варира драстично спрямо всеки клиент.
Изпълнителният директор на Hyundai Europe казва, че производителят дава „click-to-buy решение“ в региона за хора, които искат да направят целия процес онлайн“. Майкъл Коул казва, че процентът на хората, които извършват цялата покупка онлайн е „много малък брой“.