Т радиционното тунинг изложение SEMA в Лас Вегас е мястото, където специализираните в доработката на заводските машини ателиета си дават среща всяка година, за да покажат най-доброто от себе си. Ексцентрични решения, хром, много мощност, пищни цветове и джанти… това са само част от акцентите, властващи на изложението. Избрахме да ви представим три специални автомобила, представители на т. нар. muscle cars, по които американците винаги са били луди.
Започваме с концептуалния разработка Shakedown на Mopar, заводския тунинг майстор на Dodge. Автомобилът е разработен на базата на класиката Challenger от 1971-а.
Dodge Challenger Shakedown е оборудван с 6,4-литров атмосферен V8 двигател, генериращ само 485 к. с. Той е свързан с 6-степенна механична скоростна кутия от Dodge Viper. От „змията“ са взети воланът и спортните седалки. Интересното е, че за Shakedown е разработена нова платформа, върху която е монтирано класическото купе.
Не случайно казвам „само“ 485 к.с. за Challenger, защото тук на сцената излиза Hurst Kenne Bell R-Code Mustang. Фирмата Hurst е позната със скоростните си кутии за състезания и тунинг, докато Kenne Bell – с механичните си компресори. Двете компании обединяват усилия най-вече в доработката на атмосферния V8 двигател с обем от 5,0 литра. Той е свързан с 6-степенна механична кутия, подпомаган от компресор. Резултатът: от 435 мощността отива на 750 к.с. Но това не е всичко. Kenne Bell предлага още по-голям компресор, благодарение на който мощността може да скочи до 1500 к.с.!
Ретрото и модерното се смесват в концепцията Chevelle Slammer, използваща за основа оригинала Chevelle от 1969 г. Под дългата предница е монтиран нов LT376/535 двигател с директно впръскване на горивото, базиран на агрегата LT1, задвижващ Chevy Corvette. От него са извадени допълнителни 75 к.с., за да се достигне до цифрата 535.
Нов е не само двигателят, а и SuperMatic 4L75-E автоматичната трансмисия с само 4 предавки. Но пък задачата й не е никак лесна: трябва да се справя с 881 Нм въртящ момент.
Моделът стъпва върху 18-инчови предни и 20-инчови задни джанти, свалени изключително ниско до земята благодарение на въздушното окачване, за да може Chevelle да заслужи името си „Slammer“.
Четете още:
Любимите 5 автомобила на Доналд Тръмп