Manhart се сбогува подобаващо с M5, като му даде 928 к.с.

Това е най-мощната „петица“ на компанията досега

Мартин Дешев,
manhart bmw m5 mh900

, Manhart Performance

Manhart MH900 BMW M5

Н астоящето BMW M5 F90 е последното с изцяло традиционно задвижване само с двигател с вътрешно горене. Новото поколение ще е с хибрид, а неизбежно идва и изцяло електрически модел.

Затова M5 F90 ще стане доста важен и специален модел за феновете. И за тунерите. От Manhart решиха да се сбогуват подобаващо, като направят лимитирана версия на F90, която да е най-мощната „петица“, която са правили досега.

Manhart MH5 900 ще бъде предложена само в пет броя. Те започват своя живот като фейслифнати M5 Competition, но след това са подложени на щателна преработка.

Запазен е оригиналният 4,4-литров V8 двигател с две турбини, но са направени доста доработки. Той получава подобрени турбини, карбонов колектор, нов интеркулер от Wagner Tuning и подсилени бутала и свързочни елементи. Има и нов стоманен ауспух на Manhart с клапани, като са премахнати и някои сензори и филтри за частици. За финал е препрограмиран и компютърът със система на Manhart, която е оптимизирана за новите компоненти.

Всичко това прави MH5 900 неспособен да мине изискванията на TUV. Компанията казва, че затова и петте автомобила са предвидени за износ и няма да са в Германия, а са за клиенти от други държави.

Те ще получат доста мощен автомобил, който развива 928 к.с. и 1240Nm въртящ момент. Освен това компонентите на двигателя поддържат до 1200 „коня“, ако някой клиент се чувства още по-смел.

Промените не са само по двигателя. MH5 900 получава множество аеродинамични елементи от карбон, които да подобрят колата не само визуално, но и на пътя. Има нов преден спойлер с множество елементи, по-добри странични престилки, малък заден спойлер и изцяло нов дифузьор.

Джантите са Concave One, дело на Manhart. Те са олекотени и с гуми 275/30ZR21 отпред и 295/30ZR21 отзад. Клиентът може да си избере цвят за джантите по желание.

Толкова много мощ изисква подобрения и по окачването. Тук клиентите ще имат много опции да изберат различни конфигурации според предпочитанията си и плановете за колата.

Manhart казват, че не са пипали спирачките, тъй като не се е наложило. Стандартната спирачна система на M5 е изключително мощна и стабилна и се справя без проблем, казва компанията.

Интериорът също отразява лимитирания специален модел. Има много повече карбон и дори структурата на седалките е направена от него. Таванът пък е облицован с мека алкантара. Добавен е и още един дисплей за доработките Manhart.

Компанията не казва каква е цената на MH5 900. Но по всичко личи, че който може да си я позволи, ще пита за сумата единствено, за да знае какво да напише на чека или банковия превод.

коли автомобили тунинг BMW