Който все още се съмнява: китайците продадоха повече от Audi и Renault

Бумът на плъг-ин хибридите в Европа помогна на китайските брандове да продадат повече автомобили през август от споменатите две марки. По-важното е, че те вече държат 5% пазарен дял на континента

Пламен Георгиев,
Omoda 9 китайски автомобили

, Newspress/OMODA

Omoda 9

Р ъст в Китай вече е трудно постижим. Затова и китайското правителство се намесва активно, за да помогне на китайските автомобилни марки да продават повече извън пределите на Поднебесната империя. И тъй като в България продължаваме да гледаме със скептицизъм и насмешка на китайските автомобили, ето една новина от Reuters, която говори красноречиво какво ще се случи в близко бъдеще на европейския автомобилен пазар. Прогнозата е, че до 10 години китайските марки ще държат 25% от него.

Но да се върнем към конкретната статистика, а тя сочи, че през август китайските автомобилни производители са продали повече в Европа от Renault и Audi. Това е станало възможно благодарение на бума в продажбите на плъг-ин хибриди, като моделите на BYD, Jaecoo и MG са сред десетте най-продавани в категорията, показват данни на JATO Dynamics.

Model Y на Tesla остава най-популярният електрически автомобил в Европа, но продажбите му спадат с 37% спрямо същия месец миналата година, въпреки нарастващите продажби на BEV като цяло, показват същите данни.

Защо тези цифри са толкова важни

Китайските автомобилни производители увеличиха износа на плъг-ин хибриди (PHEV) и хибридни модели (HEV) за Европа и планират да произвеждат повече модели на местно ниво, като минимизират въздействието на митата на Европейския съюз върху произведените в Китай електрически превозни средства.

PHEV набират популярност като достъпен компромис между автомобили само с ДВГ и изцяло електрически автомобили.

Китайските автомобилни производители са имали общ пазарен дял от 5,5% през август с над 43 500 продажби, което е със 121% повече спрямо август 2024 г., показват данните. Това е повече от продадените 41 300 коли от Audi и 37 800 на Renault.

Продажбите на PHEV в 28 европейски страни са се увеличили с 59% през август до почти 84 000, като PHEV на китайски марки са се увеличили 14 пъти до 11 000. Seal U на BYD, Jaecoo J7 на Chery и MG HS на SAIC са сред 10-те най-продавани PHEV в Европа.

Продажбите на BEV в Европа са се увеличили с 27%, надминавайки общия пазарен ръст от 5%, показват данните.

продажби китайски автомобили